LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Wednesday, April 15, 2009

sedih dan trauma....

hari ni aku rasa amat terkejut dan tumpang sedih bila terbaca berita mengenai dugaan yg menimpa pelakon dynas..bayi yg dikandungnya selama 7 bulan meninggal dlm kandungan..dr tadi aku asik terbayang2 je berita tu..terbayang bagaimanalah mereka menghadapi saat getir itu kan..sedangkan aku yg pernah keguguran jugak mengalami trauma yg agak dasyat..apatah lagi mereka..semoga allah s.w.t memberi mereka kekuatan dan kesabaran yg tinggi utk mereka tempuhi..

begitulah lumrah alam..kita hanya mampu merancang tapi tuhan yg menentukan segala2nya..sedangkan semua persiapan utk si kecil telah tersedia tapi apakan daya....

takut..ye aku juga risau..bimbang ..tak dapat dinafikan..tapi aku sentiasa berdoa semoga allah beri aku peluang utk menimang cahayamata ke2..buat peneman ukail..semoga allah s.w.t sentiasa melindungi bayi dlm kandungan ku..amin....

4 comments:

@_da said...

huhuuuu ida pun tgh risau ni.. takut kan.. semua kuasa Allah...

unique1012 said...

insyaAllah nis, doa bebanyak ye, supaya Allah kuatkan semangat utk menghadapi dugaan mengandung & bersalin nanti.. jgn sedih2 tau, nanti baby pun sedih ;)

chugie said...

Nis, aku pn sedih dengar berita ni.. hope baby kite sentiasa sihat dan selamat sampai ke hari lahirnye nanti amin..

fuadnis said...

eida n chugie,
sama2lah kita berdoa agar bayi kita sentiasa dipelihara dan dilindungi oleh allah s.w.t..amin..

unique1012,
nis sentiasa berdoa dan terus berdoa..sekali dugaan dah menimpa nis..setiap masa nis rase diri ni kecil sekali..sedar akan kekuasaan allah s.w.t..moga2 semua dipelihara dan dilindungi..amin..