LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, April 3, 2009

cite minggu ini..

alhamdulillah..tercapai hajat aku nak wat kenduri(belanja kawan2 makan kat sekolah..) sempena harijadi ukail nih..sebenarnya + niat/nazar aku yg aku dah buat..nazar utk apa??biarlah rahsia..mmg takde sapa tahu kecuali aku n hubby jee..

bukanlah belanja makan ape pun..buat pulut kuning+gulai kari ayam jee....klu ade sesuatu yg ingin aku raikan..mmg aku akan buat pulut kuning..actually hubby aku dah banyak kali ingatkan aku..jgn lupe wat kenduri..pasalnye kan aku dah berniat..jadik tak baik klu tak laksanakan..so..alhamdulillah..tertunai jua..

budget kenduri..menggunakan duit nafkah yg mmg hubby kasik kat aku tiap2 bulan..wah..diri sdiri keje pun hubby kasik duit jugak??wajib beb..pd sesapa hubby yg tak kasik duit nafkah tu..sedar2lah diri yek..waka..kaa..kaa..

.......................................................................................................................................................................

tadi tuisyen lagi..sesi yg ke 11..alhamdulillah..maknenye ade 7 sesi lagi yg perlu aku habiskan..target abis kelas..bulan 5..insyaallah..setakat ni kudrat aku kuat lagi..sentiasa berdoa agar tuhan sentiasa memberikan aku kekuatan dan kesihatan yg baik..kekuatan itu juga dtg dari..:

1) bayi yg dlm kandungan..krn dia aku lebih bersemangat..alhamdulillah..

2) hubby..semangat yg kuat bila memikirkan hubby..sayang sgt kat dia..berusaha membantu hubby mempertingkatkan ekonomi keluarga..taknak lah dia kerja keras sorang2 buat keje part time..akupun kene gak cari jalan lain..sama2 carik duit..susah sama2..senang pun sama2..

3) ukail..sebab ukail gak aku jadik kuat..ukail gak banyak bkorban utk aku n hubby..yela..bila kitaorg sibuk carik duit..dia kdg2 tpaksa dok dgn pengasuh klu salah seorang drpd kami tak dapat jaga dia..jadik kesian kat dia bila masa hujung mggu yg sepatutnya dihabiskan dgn dia, tak dpt abiskan..tp mcmmanapun hari2 lain atau masa2 lain kami akan ganti semula waktu yg terhutang dgnnye..

banyak lagi kekuatan dr lain yg memberi inspirasi pd aku..tapi 3 diatas adalah yg paling utama..

.......................................................................................................................................................................

dah 2 - 3 hari ni hubby tak berapa sihat..mula2 batuk..pastu malam n pagi tadi aku rase badan dia panas sket..so aku tak kasik dia pg ke changlun utk perlawanan olahraga..aku mintak rini dia berehat je kat rumah..takut klu pitam ke apa ke tgh jalan..mau terbabas bawak kete nanti..alhamdulillah dia ikut cakap aku..so dia inform kawan dia bgtau tak dpt join..esok je la..lagipun esok dah last game..

pagi2 tadi aku sgtlah "rush" bila wat keje..bangun seawal pagi..bersiap2..745 pagi ke klinik dl wat checkup sbb berat badan naik tu..hari isnin dijadualkan kene jumpe doc utk refer..tapi aku tak pikir sgt..kan aku de check dgn swasta gak..doc swasta ckp takdepe sebenornye..lagipun Hb, Bp aku sume okay.. jadinye sume yg aku buat tu hanya memenuhi tuntutan saje..

sebelum kuar umah aku sempat bawak air soya n 2 keping biskut utk alas perut..mmg tak sempat wat sarapan(actually taknak rase penat sgt..)sbb banyak keje nak kene wat rini..pas pg klinik terus ke sekolah utk tuisyen..janji dgn budak kul 8..tapi dpt start kul 810..so abis kelas pun kene kul 1010 la..2 jam kan..abis2 kelas terus balik umah..mujur hubby larat lagi jaga ukail so takyahla aku anta ke umah pgasuh..jimat sket tenaga..

sampai2 umah..mandikan ukail..(mesti hubby tak larat sgt ..coz ukailpun lum mandi ms aku balik..takpela...sian..)pas mandikan ukail..aku mula buat keje umah mcm robot..tapi tpksa bhenti byk kali ..maklumlah..kudrat terbatas..vakum umah..basuh pinggan n start masak..sambil2 tu basuh baju(gune mesin daa..)..alhamdulillah ..bila dah siap masak..kejut hubby panggil makan..sian kat dia..dahla demam plak tu tak makan lagi..b4 g tuisyen tadi aku just buatkan dia n ukail air milo panas+biskut jee..mmg tak sempat..mujur tuisyen 2 jam je..so takdela lama sgt berlapar..dan sekarang??hubby tgh berehat..ukail plak dah aku suapkan..dah aku tidokan..umah jadi sepi..aku??aku sgtla penat..............!!!!!!!!!


REHAT DULU YEE..CAU CIN CAU..........

No comments: