LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, April 27, 2009

pening....pening..tolong..!!

buek....buek..tekak ni rase loya gile..serupa mcm baru2 peknen jee..

aku baru pas minum air gula daa..tulah..dah wat monthly checkup kat klinik swasta pun gagah gak nak check kat klinik kerajaan..takde kojee..tapi best maa..bleh cengkelat time keje..wakaakaa..takdelah..aku kan prihatin dgn kandungan aku..so biarlah check dikedua2nyee..

tapi lega..sgt lega..pasal lepas ni dah tak payah minum air gula lagik..(kecuali kandungan akan dtgla kan..)

yg tak leganye..kepala aku sgt pening skrg ni..loya lagi dek penangan air gula tadi..sebab tu lah aku ambik cuti rehat je rini..walaupun ade masa lagik utk aku bekerja..tapi aku dah ambik cuti siap2..coz aku dah tau akibatnye klu aku minum air gula..

so sekarang aku nak berehat..menenangkan minda aku dek trauma minum air gula tadi..baring2 atas katil sambil peluk2 bantal..lelap mata..waahhh..bestnyee...

jgn jelus ye kawan2 yg bekerja...wakaakaa....adoii.pening.pening...tolong!!

5 comments:

chugie said...

Kene minum air gula? nape ek x penah kene pun ek?? mmg kene minum ke nis? pe ek rasenye :D

p/s: banyak na soalan aku kn nis? saje x nk bg ko tido sbb aku jeles hahaha:))

@_da said...

Aduhaiiii... ida pun kena minum air gula khamis ni.. camana ni... ida pun cuti gak,, tak sanggup g keje.. tau dah mesti setengah hari kat situ....

manis sgt ek nis.. adoii mau ida muntah gaknya

Raden Kencono said...

nis,
skrg smua wajib minum air gula yer? sbb ada akak opis ni ckp skang smua wajib minum air gula walaupun kencing dia ok..

aku tak penah lagi minum air gula? dia rasa mcm ne? manis sgt ke?

tunfrida said...

weik Raden!
ini utk ibu mengandung laaaa!
hahahha

tu la...aku pun tak penah.
musyhkil gak...sekarang kena ke? aku kena review balik apa yg Ida tulis kat blog dia pasal minum air gula ni.

fuadnis said...

chugie,
apsal ko tak kene minum yek??kenape yek??heran aku ni yek..haaa..haaa...aku plak yg banyak tanya..ko tanyalah misi kat klinik ko kat sana..apsal tak bagi ko minum????

oh ye..rasenye??ko bayangkan sekilo gula yg ko masak nak wat air gula..gitula rasenye..klu tak ckup sekilo..tambah lagi sekilo..waaakaakaa..


eida,
uuuwaaaa...nak nangis kat pangku eida plak rasenye..nak ngadu nie..tak sedap gile air gula tadi..!!eida kuatkan semangat ye nak telan air gula khamis ni..he..he..

cuti??eida pun nis wajibkan ambik cuti..wajib okey!!he..he..


raden kencono,
sekarang mmg semua diwajibkan minum air gula walaupun takde sejarah penyakit kencing manis..tapi tu hanya di klinik kerajaan je la..klu swasta takde la..sepanjang 9 bulan peknen,2 kali kene telan air gula tu..tak silap aku ms kandungan 5bulan dan kandungan 7 bulan..

ko nak rase ke minum air gula??aku bg ko pilihan..samada ko bancuh air gula sdiri atau ko plak yg peknen..hee..hee..gurau jek..tapi air gula tu mmg manis gile!!pekat..likat!!elok2 takde penyakit kencing manis terus ade!!


tunfrida,
minum air gula ni hanya di klinik kerajaan jee..klu ko hanya wat monthly checkup kat swasta mmg tak merasa la ko..lagipun benda ni baru je kot berkuat kuasa..haa..haa..pasal dulu pun aku tak penah gak..