LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, April 7, 2009

dah takde tolak ansur key!!

korang agak2 pasal pe aku dah tak bleh bertolak ansur dgn budak sorang ni??

over tau dia..

dah sakit..demam..batuk..suara pun sengau ala2 apa ntah..masih lagi tak nak makan ubat....

bila aku cakap, pandai plak menjawab..

aku : "along demam ni.."

ukail : "taklah..along tak demam la...."

aku : " ni mesti along main hujan.."

ukail : "taklah ummi..along tutup kepala dgn payungla ummi.."

sudahnye hati aku bengkek je tgk dia batuk koh! koh! tapi pujuk2 ala ibu mithali pun masih tak jalan gak..last2 dgn jahatnye..aku berubah watak..sambil letak ibu jari kat pipi pastu kembangkan jari2 lain ..ala2 mcm mengejek tu..aku cakap kat dia..

"wek..wek..kene makan ubat..ayolah..tak tau..padan muke along..!!" wakaakaa...suke betul aku kenekan dia macam tu..dia plak bengkek dgn aku..apalagi..menjerit menangisla bila aku gertak dia kene makan ubat..terus lari belakang basikal exercise abah dia ala2 drama gitu..meleleh2 air mata sambil cakap dgn kitaorg taknak makan ubat..aahhhhh!!takde tolak ansur dah key!!takde termakan dah dgn pujuk rayu ko..


sedihla tu kononnye..



rambut pun dah mcm abu bakar elah..potong rambut pun tak mau..mmg over lebih tau ko..nasib ko demam , klu tak dah memang aku zup zap zup zap dah rambut ko tue..
wajah selepas makan ubat..kene ikat dgn abah..aku plak yg berperanan menyumbat ubat kemulutnye..puas hati aku!!ha!ha!


bengkek hati yg tak sudah lagik..

p/s : doakan lah anakanda aku ni sembuh yek..

4 comments:

unique1012 said...

alahai ukail, naper tak nak makan ubat?? nanti bila nak sembuh, sianla kat ummi..

fuadnis said...

unique1012,
haa..bg nasihat sket kat ukail tu..liat betul nak makan ubat..he..he..

PuteriSatu said...

salam....lama tak jengok ke sini....tengok patung ultraman ngan cd tu..teringat koleksi ultraman aqilah..cam tu la banyaknya....

fuadnis said...

Puterisatu,
nape lama tak jengok tu??he..he..oooo..rupe2nye ukail ade geng kumpul koleksi ultraman yee..he..he..