LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, July 7, 2008

sayangnye suamiku pada buah hati kami....

satu hari aku cakap ngan hubby.."abah..adik(ukail) ni payah tul nak makan..klu nak makan mesti kta kene kejar die..(maklumlah..sayang anak..sampai skg dok suap die makan..)pastu bkn die nak makan sgt klu dah sibuk main..ape kata kita beli kerusi makan utk die..mesti die takleh lari mana2..kih..kih..aku tgelak psl bleh bayang camne die takleh gerak bla dah duk kerusi tu nanti..actually..die dah pandai makan sdiri tapi dek krn dia tak brape nk sampai dgn aras meja makan tu jd satu kesukaran utk die duduk dgn selesa..tu yg malas mkn tu kot..then hubby aku cakap.."ok..nanti kta pg cari kerusi utk die..abahpun dah dapat duit t&t RM1000(claim pjalanan anta budak sukan)..yahoooo!!!!alhamdulillah..coz ms aku mintakpn ms ujung bulan..lom gaji daa....

cari kt pacific..ada..cantik2..klass gitu tp.... takde kerusi yg sesuai dgn usia die..yg adapun 15kg kebawah..bahaya tue..ukail dah 13kg..mn nk tahan lama..hubby ckap..jomla cr kat kedai plastik..sure ada..ummi protes!tak maulah..standard kedai makan!!ha!ha!belagak tue..
last2 ummi mgalah..xpela..kta g tgk kt giant..mn tau ada??tp kedai plastik xmau okeyy..sori banyak2!he..nasib baik ada..rezeki ukail la..tp jenama disney okeeyy wlupun di giant..ukail beriya2 nk naik kerusi ni..siap kata..mi..mi..best!(ummi ..ummi best..bestla duk kerusi tu mksudnyee..alhamdulillah..pkembangan yg ckup baik..dia dah makan sdiri n makan dgn banyak n tak kacau ummi n abahnye ms mkan lagi..thanks abah belikan ukail kerusi..muah!muah!ewah..terlebih sudah....
yg ni ape cite plak??ni la topi keledar ukail..psl pe ukail de topi keledar plak ye??anta pg umah pgasuh ummi anta naik keta..kt umahpn takde motor..sj2 beli??takla..citenye gini..br2 ni aku ada exam speaking(like muet laa..)so hubby aku bawak lari ukail balik umah mtua kt pendang,so takdelah die merengek nk ikut aku nnti..aku dah pesan kt hubby..nnti pg pasar tolong beli bahan2 utk masak nasi daging..ummi balik exam,ummi masakla..hubby aku kate..ok..nk dijadikan cite..hubby aku malas nk bawak keta pg pasar coz payah nk parking..so bawakla motor..dlm ms yg sama malas nk tggal ukail dgn metua..nk bawak sekali la..sambil jln2 katenye..
hubby akupun bawakla ukail naik motor..sampai dipekan die terpikirkan sesuatu..anak kecil juga harus kita utamakan keselamatn dirinye walaupun kita selalu cakap ALA..KEJAP JE..jd atas rasa kasih sayang yg mendalam dan rasa tanggungjawab sebagai seorang bapa..hubby akupun singgah kedai n belikan anaknye ini topi kaledar wlupun nk gune tak sampai 1/2 jam..terharu aku..duit boleh dicari..nyawa sapa nk ganti????

No comments: