LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Sunday, July 20, 2008

alkisah ukail ke pasar malam....

kisah ni berlaku pada hari rabu yg lepas..setiap kali hari rabu waktu malam,abah mesti bawak ukail pg pasar malam..(hari tu automatik ummi malas masak..he..he..)sebenarnye hubby aku kdg2 malas nk bawak ukail,bkn pe..leceh bawak waktu malam..lagipun ssh dia nk soping kt pasar mlm tu jika mbawa anak bujangnye itu..banyakla ragamnye kan(bahaya kalau nampak mainan..)tapi ummi cube juge meloloskan anak bujang tu agar dpt mengikut abahnye yg tersayang..wah..wah..skema plak bcerita..he..bukan pe..senang plak pd pihak ummi..nak mandi..nak solat..dan dalam erti kate lain bleh rest jap..kih..kih..dipendekkan cerita..tgh aku bersolat terdengarlah dua beranak ni dah balik dr pasar malam..(he..he..solat aku tiba2 jd tak khusyuk pasal telinga aku menangkap perbualan dua beranak nie..ya allah..ampunkan dosa aku..)"mi..mi..aju..(ummi..ummi baju..)sambil datang duduk kt sebelah aku yg ketika tu tgh sujud..dgr plak suara abah die.."adik...jgn kacau ummi..ummi tgh allahuakbar(tgh sembahyangla..)ukail pn pergi dari sisi aku..habis selesai solat dan berdoa,akupn mengemaskan telekung dan terus ke ruang tamu mendapatkan anak dan suami aku..hubby akupn bersuara kt ukail.."haa..pi tunjuk kt ummi adik beli ape?..ukail pn dgn teruja dtg kearah aku membawa sepasang baju bola sepak bernombor 9 dengan suke hatinye.."mi..mi..adik eli aju..antek.."(ummi..ummi..adik beli baju..cantik..)aku dgn tercengang sempat gakla respon kt ukail.."haah..cantik..sapa belikan??"..abah eli..(abah beli..)jawab ukail..ait??apsal lak tetiba beli baju?kan ukail dah ade baju bola sepak kedah??lagipun..selama pegi pasar malam tak penah beli lain2 barang selain makanan semata2..hubby aku cakap..sampai2 pasar ukail pandai2 soping sendiri..minta dibelikan baju..aiyoo..sejak bila ko pandai ambik alih kuasa membeli nie????selama ni ummi je yg pilih baju utk ko..tetiba rini ko plak pilih baju sdiri..........

ukail ni sebenarnye minat sgt dgn bola sepak..puas abahnye psiko suh dia minat hoki..tapi dia memang jiwa bola sepak..redha je la abah..kemana tumpahnye kuah klu tak ke nasi..
kalau ikut pemain kedah nombor 9 nie marlon alex james..but b4 ni baju kedah ukail no 10..nelson..takpelah ukail..kalau dah minat ummi sokong jee..tapi nanti sekolah mesti periksa nombor berapa??(selalu aku tanya soalan ni kt ukail..)dan ukail akan jawab..."satu!!"sambil tunjuk jari telunjuknyee....pandai anak ummi..........he..he..

5 comments:

~dyla~ said...

bagus la kalau ukail minat bola sepak.. nanti leh jadi pemain bola sepak kedah...

tunfrida said...

teringat arwah Adib kali terakhir dia g pasar malm ngan one of pekerja abah aku... dia mintak kang mono belikan kopiah, tp biar dia yg pilih sendiri. bila dia bw balik tunjuk kat kami, kopiah putih ngan tulisan biru 'anak soleh'. my mak was so touched until today, and so us too.

pandai ukail menunjukkan minatnya..

fuadnis said...

dell,
dia memang minat sgt bola..klu ade masa aku akan himpunkan sume bola2 dia n post kt blog..he..he..

normi,
adib memang salah seorang budak yg allah kurniakan kepandaian,kebaikan dan segala sifat yg mulia padanye..sebab itu allah sayang sangat padanye..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

akak berangan kalu anak akak pun suka bola sepak, tapi anak sulung akak tu x abis-abis ngan kreter. bola langsung x nak main

fuadnis said...

crazy beautiful88,
takpelah kak..dah minat dia pd kereta..anak nis pn minat kereta gak tapi lebih pada bola..apepun yg anak kita minat,kita sokong je..janji kearah kebaikan..