LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Wednesday, July 16, 2008

ni lah antara masakan aku bila hari bkerja..

aku ni bab masak boleh tahan gakla..tapi biasanya pada hari2 bekerja ni aku taklah masak spesel2 sgt..macam aku cakap..masak ikut keperluan..yg mudah dan cepat disediakan..nk tgk aku masak spesel2 tggula hari lain aku rajin2kan diri nk upload ye..ni pn aku inteprem atas permintaan..nanti org ingat aku tak masak plak..he..he..

contonye menu hari ni,sangat2la simple...sapa2 je bleh masak..ni namenye masak darurat utk org bz bkerja cam aku..kih..kih..goreng kerang tumis cili api,masak lemak tauge,sambal belacan(wajib klu dah ade masak lemak..lagipun peveret hubby aku.. n ayam goreng+ikan goreng(utk ukail..)simple je kan..alah..malas lah nk banyak2 n spesel2 ngat..mkn utk 2 orang je..yg sedang2 saje..(ewah cam lagu dangdut iwan lak..muahaha..)erm..normi..ko tanya nasi daging ye??nantilah hari lain aku upload ye..hari tu baru makan nasi daging..tapi tak teringat lak den nk snap pic tu coz ingat nak makan je dah..terliur den..muahaha..

5 comments:

tunfrida said...

emm...simple2 pun tetap menyelerakan. gandingan yang cukup seswai dah tu...kena pulak ngan nasik panas, ikan goreng panas, sambal tu biar pedas...maunya berpeluh2 makan tu.

kalau aku biasanya sayur masak lemak kaler putih tak kisahla kalau ada udang ke, sbb udang tu cuma rencahnya bukan main item. kalau kuning tu pulak, sekali tgk kita dah tau mesti berlauk macam gulai ikan ke, daging ke, ayam ke...
nasik daging ko tu kalo gambar je tak moh ar, ko janji nak bg aku rasa (kalo ko ingat lagi...hahaha) kalo nak tepek kat blog, tepek resepi sekali.

anyway, tq for the entry. lepas ni kita buat topik lain pulak.

~dyla~ said...

sama ngan aku jwpn normi tue, masak lemak taugeh aku pun kaler putih aje..
kire rajin gak ko masak ni nis... byk tu.. kerang tumis cili tu aku suka.... :)
sambal belacan pun aku suka. org kata pembuka selera... eh, aku teringin nak masak tempoyak la... tapi.. lum leh mkn lg...

ha, nasi daging tu aku nak gak!!

fuadnis said...

muahaha..aku wat lemak tauge warna kuning sj bagi nampak bseri sket..lgpun mak aku yg ajar..kdg2 putih kdg2 kuning..mana2pn bleh..tak kira berlauk ke tak..apepun rase tetap sama..klu tanya hubby markah dia bg kat aku 11/10..over tue..tak taula mmg sedap ke atau nk bodek..pasal nasi daging tue aku ingat lg aku janji kat ko..nanti aku akan tunaikan janji aku bila balik selangor..doakan aku sihat je dah le..he..he..

fuadnis said...

dell..
nanti bila aku balik selangor kita janji bila nak jumpe..aku akan bawak bekal nasi daging lagi dtg umah ko..kita berkelah key..he..he..

yayan said...

Adus rajin sungguh cikgu Cikgu Anis ni... Bile la aku nk masak2 camtu... Teruja plak nak g beli bahanlah...
Aik... korng2 je ble rase? Aku?