LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Thursday, March 17, 2011

jangan jeles tau........

sebelum aku bgtau benda yg boleh buat korang jeles nie...
hahahahahha....
kelakar plak rasenye..
lom ape2 dah pikir korang mesti jeles....
syiok sdiri lak aku..kih kih....
ok...ok.....
yg tu nanti last aku bgtau yee.....
jap je.....nanti aku bgtau laa......
hehehehe.......

hari ni aku wat checkup..
dah 38weeks kan.....
perrgghhh lega.....
lega sebab skrg klu baby nak kuar pun tak de hal...
hari tu aku tahan2 jgn bg kuar dulu kan...
at least tggu sampai 16hb....
aku suh korang teka...
haram takde sorang pun teka....
mentang2la takde hadiah ape2.....
nakal korang ni tau....huhu....

takpela...
aku bgtau jela nape kene tggu til 16hb...
coz my peveret doc bcuti sakan...
yela...cuti sekolah kan..
maybe nak bawak anak2 makan angin..
lagi plak keje sebagai doc ni kan bz...
lebih2 lagi jadi pakar bersalin ni...
ntah sempat tido ke tidak..
baru tido agaknye dah dapat call..kene on call, ade patient nak beranak..
hahahaha.....
yela org beranak ni bukan kire masa..
nak2 pulak klu jadi doc kesukaan org ramai nie..hehehehe....

now...mula hari ni doc kesukaan aku ni dah start keje balik..
alhamdulillah....oh ye..check up hari ni baik2 saje...
BP ok...
estimate baby sama lak mcm minggu lepas..
dalam 3.1kg jee..
kepala baby dah mula turun lebih kebawah..
coz doc nak ukur kepala pun agak sukar sket..
patutla kelangkang asik sakit jee..
tido mengereng pun dah payah..
sudahnye banyak terlentang..
tapi kepala mesti tinggi...
klu tak mau sesak aku dibuatnyee....
yg lain2 alhamdulillah semua ok.....

errmm... itu jela......
*
*
*
*
*
*
*
*
eh...eh...ade yg tertanya apa benda yg boleh buat korang jeles tu????
oooooo.......
nak tau gak yee.....
suh teka mesti takde sapa nak teka.....
hahahhahaha......

actually doc ade sembang dgn aku tadi mase tgh scan....

"belom bsalin jugak ye awak cuti nie...."

"errmm...belom doc..mmg saya tahan sampai doc abis cuti....hehe..."

"hari ahad ni dah start keje balik la ye...."

"haah..tula..klu dapat mc ok gak..sebab dah tak larat sgt nie.."
(actually aku gurau2 jee..tp klu bg betul alhamdulillah la..sebab mmg serius tak larat...:-(..)

terus doc cakap..............

"boleh..boleh...."

gulp.......!!

" betul ke doc....??"

" awak nak brape hari??"

(alahai..malunye bila doc tanya mcm tu.............aku pikir klu dia bg 2-3 hari pun takpela...jadilaa.....)

"errmmm.....ikut doc la ..yg sesuai dgn keadaan saye...."

" saya bg awak mc seminggu yee......"

(oowwhhh....rase nak lompat jee...tapi takleh..coz nak angkat kaki lebey2 pun rase sengal..huhu..)

tq doc........doc mmg sangat memahami sayee...................:-D

korang jgn jeles lar....aku gurau2 jee bab jeles tu....
sebenornye mmg aku lost control skrg dgn keadaan diri aku nie..
nak langkah pun mcm kene paksa tau..
aku rase baby mmg dah turun sgt2...
so mcm tak berdaya nak teruskan tugas aku..
lagi2 kene naik turun tangga kan....
klu doc tak bg mc pun aku mcm dah pikir nak ambik cuti bsalin awal je rasenyee....
sila memahami yee.....................

ni buktinye....takkan doc pun saje2 nak bg aku mc kan............????


last but not least...............
*
*
*
*
*
*
*
*
*


tuan empunye badan bersama anak daranya.............:-)
doakan aku bersalin dgn mudah yee...
dan semoga semuanya selamat......amin......


2 comments:

Ayu said...

Rindu pulak nak preggy, ahaks!^_^ ,neway, yayansmum doakan semoga semuanya selamat, amin. Take care ya!

fuadnis said...

yayansmum,
klu rindu..apa lagi.......hehe....

tq ye yayansmum..insyaallah..nis doakan juga yayansmum sekeluarga diberkati allah swt....amin..