LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, March 18, 2011

bakal tempat aku bersalin....

klu ikutkan..
semua anak2 aku bersalin kat tempat yg berlainan..
1st..ukail ifwat..
bersalin kat hospital besar alor star
(hospital lama..yg baru hospital sultanah bahiyah)
mase tu hospital baru tak siap lagi..
plak tu, mase tu tak kenal lagi hospital private yg bagus kat sini..
dan mase tu pun lom stabil lagi nak beranak kat private2 nih..huh..

2nd..uzma insyirah..
bersalin kat pusat perubatan mahsuri jitra..
kali ni pilih bsalin kat private hospital..
sebab utama bukan ade duit banyak dah..
mesti ade yg kate..
ala rase sakit bsalin sama je even bsalin kat swasta pun..
rugi je kuar duit banyak..
no no no no no no no.........
sape2 yg dalam kepala otak dia terus pikir mcm tu mmg jahatla.....!!
suke pikir negatif dan buruk sangka kat orang..
klu korang takde duit, diam2 sudahleee...........hahahaha....
oopss ter laser plak...
bukan ape....
sebelum judge orang kena tau sebab musababnye dulu..

mcm aku nie..
kenape mase uzma aku pilih bsalin kat private??
nak kata banyak duit tu..terlebih2 duit tu takla gak..
pulun simpan key....

4 ur information..
aku beranakkan ukail ifwat secara pembedahan(songsang)
so bila dah penah ade kes dibedah ni ko paham2la..
perhatian utk kandungan yg seterusnya adalah sentiasa dirujuk pd pakar..
abiss......kalau dah doc gomen awal2 warning kat aku..
bg masa 7 jam je sepanjang kontraksi..
then klu tak bersalin2 gak aku tpaksa kene bedah lagi..
sebab takut rahim pecah..
ade korang mau?????maunye korang tak takut????
tak taula aku klu doc negeri lain/tempat lain tak mcm tu..

so oleh krn dalam masa yg sama
aku dapatkan juga khidmat nasihat dr doc swasta..
lain plak pendapatnye....
katenye..eh..eh...takde masalah la aku nak sakit lama mana..
dia boleh tggu sampai serviks aku buka abis..
takde plak ade ketetapan selama 7jam..
walaupun aku penah dibedah....
lagipun mgkin dia tgk kondisi dalaman aku okey kot....

so skrg faham??that's whyla nape aku bsalin kat swasta 4 2nd baby..
semuanya kerana berusaha utk cuba bsalin secara normal..
aku tak nakla kerana rule di gomen mcm tu membataskan usaha aku..

dan...............
yg bakal baby ke-3 ni
aku masih pilih bsalin kat swasta..
sebabnye adalah..
terus terang aku mengaku aku mula selesa.......
bukan setakat selesa bsalin kat tempat yg selesa..
tapi selesa bila suami aku sentiasa ade disisi ketika aku memerlukan..
anytime husband bleh ade dgn aku....takde ikut time melawat:-)
dan aku juga mula selesa dgn doc yg telah berusaha agar aku dpt bersalin secara normal..
walaupun aku nangis2 minta dibedah..sebab tak tahan kene induce..hahahaha....
bukan tu je..caranye juga wat aku tak serik nak beranak..tu yg penting..hahahaha....

oleh kerana my peveret doc dah berpindah tmpat keje..
so aku pun ikutla dia kesitu..
dan sebab tu..
tempat bsalin utk 3rd baby ni jugak adalah berlainan dgn abg dan kakaknyee....

utk kali ni..
cadangnye disinila akan aku bsalin..
PUTRA MEDICAL CENTRE ALOR STAR..
tempat ni takla mahal mcm KPJ ke..
sedang2 jee..
alhamdulillah masih mampu..



kaunter utama..


kaunter pendaftaran..


farmasi tempat aku selalu ambik ubat....

kat manapun kita bsalin tak penting sebenarnya..
yg penting dapat keredhaan allah swt dan suami..............:-)



No comments: