LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Sunday, March 22, 2009

ke klinik desa..

rini aku wat monthly checkup kat klinik desa..dan rini jugak mood ukail tidak berape baik..tak mau ke umah pengasuh..agaknye pasal dah cuti seminggu..jadik dia sronok plak nk ngikut aku jee..jadinye aku bawakla dia ke klinik sekali td sementara memulihkan mood dia yg kureng bagus itu..

hasil pemeriksaan hari ini..

Hb : 12.6..(bagus..meningkat dr bulan sudah iaitu 12.3..lagipun sejarah Hb aku tak pernah teruk..)

tekanan darah : 110/70 (begitu jugak tekanan darah aku..dlm sejarah peknen tak penahla teruk..)

tinggi rahim : 22

jantung janin : + (150/min) nie yg syok..bulan lalu kan gempak sket, pasal misi cakap tak dengar bunyik..aku dah seram..tapi tadi sekali misi lain letak..terus berbunyi, kuat lagik..dup..dup..dup..

tapi yg paling tak bestnye dlm result bulan ni ialah..........

BERAT BADAN : 59.5KG..(NAIK 3.5KG DR BULAN SUDAH..BULAN SUDAH
56KG..)

misi kate yg normal dlm sebulan naik paling maksimum 2 kg..tapi aku terlebih 1.5kg..waduh..waduh..nak buek camno..selera makan aku menjadik2 lak..sudahnye mulai lusa aku kene dtg klinik selang sehari sebanyak 7 kali utk check berat dan Hb sekali..mencik gile!!

sebelum balik aku kene injek utk kancing gigi pasal misi kate dah dengar jantung baby..sengalnye terasa sampai ke malam ni..yg kelakarnye td aku mengadu kat ukail..korang tgkla ape dia kate..

aku : along..tangan ummi sakitla..

ukail : nape??ummi jatuh kat batu ke??

aku : takla..along ingat tak tadi ummi kene cucuk dgn misi??tu yg sakit nie..(sambil buat2 suara manja kat dia..)

ukail : ye ka??nanti...nanti....along tumbuk cikgu ya..

ait??!!apa kene mengena dgn cikgu plak..

aku : ish..tak baikla tumbuk cikgu..bukan cikgu yg buat ummi...misi yg cucuk tangan ummila....

ukail : yeka..okay..nanti ukail tumbuk misi yaa??!!

aku : tak payah..misi bukan buat jahat kat ummi..misi tak mau bagi ummi sakit jaa..

ukail : yeka??he..he..

psssttt....bila sesuatu terjadi kat aku..ukail selalu menunjukkan sifat pelindung kepada aku..walaupun kata2nye agak kasar..tapi aku tahu dia tak maksudkannye..aku tahu dia sangat sayangkan aku.....................

2 comments:

DYLA said...

ok pe nis,
tak la berat sgt. aku 6 bulan dah 67kg dah kot. coz 9bulan 76kg. huhu

fuadnis said...

dell, klu 6 bln ko 67 kg maknenye b4 peknen tu ko bape kg??
bkn pe, rase cam tak best je kene tahan2 makan..padahal selera tgh naik nie..