LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, October 16, 2009

cadang-cadangnye..

banyak barang dapur dah abis/susut....

cadangnye nk soping2la rini....

nk g giant kee.......


or....nak g tesco yek????

tapi yg pastinye.insyaallah nk g singgah umah membe jap..wat kenduri masuk umah baru....

bestnye dah ade umah..

aku bila plak ye??nk beli umah taman ke or nk buat umah sdiri ats tanah kosong??

tapi..hubby aku dah sibuk2 nk beli tanah kosong..serelung 5oribu..cadangnye nk beli 2relung..nk kgsi2 dgn kawan2..pasal tuan tanah nk jual 10relung sekali....

bestnye klu jd kenyataan..wat rumah sederet dgn kawan2..pastu wt loan lg 100ribu..kt kedah ni klu 100ribu dah bleh dpt umah besar woo...

sumenye 200ribu la??alaaa....duit lagi..tiba2 mak jadi penin balik...huhu..

9 comments:

chugie said...

wah..dh planning nk de umah sendiri ek?? bagus lah tu.. nnti leh aku terjah umah ko ek? hehehe

chugie said...

lupe lak nis, ko duk kedah kan?? zue pn de kat kedah gak.. mengajar di poloteknik. dah dekat tu.. pe lagi, gathering lah wei..

tun.frida said...

babe, bukan aritu dah ura-ura beli rumah idaman ke? ku fikir dah setel dan beli tanah sebagai tambahan dan tambahan dan tambahan...

nk beli umah taman ke or nk buat umah sdiri ats tanah kosong??

dari aspek yang lebih mudah, beli rumah taman.

namun dari aspek citarasa, mungkin yang ingin merealisasikan rumah impian akan bina sendiri.

namun ada beberapa aspek juga perlu diambilkira dalam setiap pilihan diatas, bagi memastikan pelaburan berbaloi.

kewangan dan kemampuan diri juga menjadi batasan.

seronok bincangkan topik ni. teman pun sampai berpinar hati dan fikiran sebab terlalu melonjak kegirangan bila diberi peluang pilih unit rumah idaman. auuwww...

fuadnis said...

chugie,
planning totap planning..dah ade nanti, takyah ko terjah..aku heret ko datang sini..hik..hik..

tunfrida,
oo..pasal umah yg dulu tu yek??nanti aku cite lain yee..

wah..tinggal pilih je yek??yelah..mu tak kejo pung,abemu banyak duit..bleh tunjuk dihujung jari je..aku ni laki bini hempas pulas carik duit..baru bleh tunjuk guna muncung mulut jee..hik..hik..

tun.frida said...

weyy, sedakk demo kata kawe tok kijo. apa2 pun, kawe tetap bersyukur alhamdulillah, walau tak semewah demo yg berhempas-pulas..berpadananlah kiranya.

jemput datang umah ya...maksud aku laman blog yg baru tu, dah terima invitation idak?

fuadnis said...

tunfrida,
ooppsss..takdo niat ape pung..tp mmg betul mu tak kijo..takde salah apepun kn..hehe..

ko invite kt mana?tak perasan la pulak..

tun.frida said...

haiyaa...email loorrhh.

tun.frida said...

*ke email: ns_ayu

fuadnis said...

tunfrida,
ok roger n out!!