LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Thursday, July 9, 2009

sembang kosong yg lawak....

malam tadi dapatlah tgk berita dgn my hubby..(klu tak ukail je yg tgk kartun..boring tau..!)

bagi aku berita malam tadi agak seronokla..bukan agakla..memang seronokla..klu org lain tak seronok sory la yek..hak masing2..

PPSMI akan dimansuhkan bermula tahun 2012..

walaupun lambat lagik tapi bg aku itu satu keputusan yg cukup bijak setelah mengambil kira dlm pelbagai aspek..secara ringkasnyela kan..pd pendapat aku..klu nak memantapkan mutu bahasa inggeris dikalangan anak2 kita ni..tak payahlah mempertaruhkan ia dalam subjek matematik dan sains..jadik tindakan timbalan menteri kita menambahkan bilangan guru bahasa inggeris tu mmg tepat..dan menambahkan jumlah minit sesi pengajaran tu mmg sesuai..
klu dlm subjek bahasa inggeris pun belum tentu dpt menguasai..apatah lagik nk dipertaruhkan dlm subjek sains dan matematik..memang hancuss!!klu budak luar bandar mgkin okay lagik..tapi klu luar bandar mcm kt tempat aku nie..............bukan hancus lagik tapi.....tak tau nk gambarkan mcm mana....so kesian pd anak2 kita jadik mangsa percubaan..

ok stop...actually..ni bukan entry utk tajuk diatas...selingan jek..

abis2 tgk berita pasal PPSMI tu adala plak berita lain..kuarla gambar sorang peguam nih....

akupun terus sembang kosong dgn hubby...

aku : erm..klu ukail besar sok jadik peguam pun okay gak kan..(padahal sebelum ni dah wat2 bertekak dgn hubby, aku nk ukail jadik doktor..hubby nak ukail jd ahli perniagaan..)

hubby : ............(senyum jek..)

aku : eh..tak mo lah..bahaya..dibuatnye ada org sakit hati..kes kalah..tak pasal2 ukail kene serang dgn samseng lak..

wakaaakaaa....berangan lebey tau..pastu sambung lagik..

aku : ala..jadik doktor je..lagik bagus..bleh tgk2 kita klu sakit....

hubby :....(senyum lagik...sambil layan bini dia cakap sorang2..)

aku : erm.. tapi doktor ni sibuk sgt..keje siang , malam..nanti takde masa lak dgn kita....

tiba2 hubby bersuara setelah lama menyepi layan cakap aku sorang2....

hubby : ala...jadik cikgu jek................(selamba je cakap sambil wat muka toya....)

aku : haa..haa..okay gak kan..ada cuti sekolah kan.. cuti sekolah panjang..mesti banyak masa dgn kita nanti...(akupun jawab dgn muka toya..bleh??)


wakaakaa..gelak gile dgn hubby...punyalah awal2 tadi beriya2 sebut kerja yg best2..standard2..last2 cikgu gak..mcm mak n apaknye jela..

ko belajalah tinggi2 ukail..klu boleh tu kejelah yg lebih bagus dr ummi n abah..tapi klu ko nak jadik cikgu gak apa salahnye..bagus apa??biar gaji tak banyak tapi keje yg suci dan murni....

No comments: