LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Wednesday, August 20, 2008

hari ini hari aku bersenang lenang....

hari ni hubby aku amatlah baik hati......

"abah..ummi rasa tak berapa sihatlah rini..mcm tak larat je..makan ape ye kita tengahari ni??"....wah..ayat kesian gitu..

"erm..nak masak pe rini??"..tanya hubby ku..

"masaklah pe2..ikan ade..ketam ade..sotongpn ade..klu abah rajin nanti ummi conduct.."..berbudi bahasa sungguh ayat aku.."abah kate nk bukak bisnes kedai makan, abg jd tukang masak..ummi jaga kaunter bayar.. blehlah belaja masak..kan abah yg kate sdiri gitu.."..ayat bodek..

suami ku yg baik hatipn memulakan langkah2 memasak dgn menyoal aku begitu banyak soalan..(kan tak tau masak..jadi kene tanya chef yg tak sihat ni laa..)

hasilnyee..sungguh mengagumkan buat seorang suami yg tak pandai memasak..tapi berjaya melakukannya hanya kerana kasihkan sang isteri..ceewwaahh......ikan goreng,masak lemak ketam, sotong goreng tepung n sambal belacan..okay ke??boleehhhlaaaa....

tapi yg kelakarnyee..klu biasa aku ambik ms lebih kurang sejam utk memasak..hubby aku berjam2 memasak..bukan pe..siap bleh landing tgk tv sambil2 masak..ade ke patut..muaahaahaa..

habis2 memasak.."ummi letak je pinggan kotor kat sinki..nanti abah basuh..penatlaa.."
kih!kih!kih!kih!..haa..taupun penat..mcm tu la ummi tiap2 hari sayang..balik keje..ngasuh anak..kemas umah..memasak..berganda2 penatnyee..

ppsstt....kenape hubby aku baik sgt sejak 2,3 menjak ni??ade laa....biarlah rahsia..

8 comments:

~dyla~ said...

apesal hubby ko baik tetiba tue? (sibuk je tepi kain org)....

yayan said...

a'ah la nis nape ek?

fuadnis said...

dell..yayan..

dia memang baik selalu(wah perasan..)tapi sejak2 akhir2 ni tpaksa lebih baik pd aku..

agk2 korang kenape??

unique1012 said...

adakah sebab anda sudah berbadan dua?? :) jgn marah.. sekadar bertanya..

yayan said...

adoi.. berteka teki plak.. kang aku teka, kalau salah jangan mare ya... aku pun agak ko dh pregant lagi... tul ke nis?

fuadnis said...

kawan2..
sabar yee..nanti u all akan tau jua jawapannyee..

YanDarwisy said...

Mengandung erk...? Wah bestnyer!
Ketam kiter...tercekik aku tgk. Sedapnyer!

chugie said...

Wah..besh nye nis.. hubby ko bleh masak walaupun x pandai.. mmg nmpak menyelerakan lauk2 tu.. owh ketam..my fav. Aku bagi markah 70% lulus ar utk hubby ko yg x reti masak, tp bleh gak masak lauk2 cmtu..

Em aku nk teka gak, ko ni mesti pregnant ni. Mulut aku masin nis heheh:D