LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, May 29, 2009

telinga aku plak yg ditariknyee..

selalu kan klu aku or hubby panggil2 ukail plak tu dia tak datang2..takpun dia buat2 pekak kan..padahal panggil depan mata jee..aku n hubby mulalah hangiinn jee..ooo...biasa nih!!

hubbylah yg mulakan dulu peel nie..dia akan pegi kat ukail pastu tarik telinga dia(tak kuatla..just manja2 gitu..)sambil cakap.."telinga letak kat mana nie??abah panggil buat tak dengar..!!"

masa tu barulah ukail buat2 tersedar.."ya abah..abah panggil ukail ka??"

cit..pura2 plak..

actually mula2 aku cam tak suke kan hubby wat camtu..tarik2 telinga anak nie..mcm tak berape praktikal dan tak bagus lah..tapi lama2 bila ukail sdiri mencabar kesabaran aku..asik2 panggil tak dengar je kan..akupun mulalah terikut2 peel hubby..haa..haa..tapi takdelah biasakan selalu..nanti panjang lak telinga anak aku..wakaakaa....

nak dijadikan cerita..kisah ni baru berlaku malam tadi..

aku ni tengah asik yg amat la melayari internet..jengah2 blog kawan2..aku bila dah asik..org cakap apapun aku akan abaikan..wakaakaa..takpun aku akan cakap..okay..okay..kononnye ade responla..padahal tak bgerakpun punggung aku dr tempat duduk..

yg ukail n hubby aku ni baru balik dr kedai makan(tapau bawak balik la..)..hubby dah jerit2 panggil aku makan..aku just cakap "okay..jap lagik.."..banyak kali gakle hubby panggil,tapi dek krn tak bganjak2 gak dia terus senyapla..malas dah kot nak layan aku..

yg si ukail plak tak puas ati kot.. dah lapar..hubby panggil2 aku, aku tak datang2...so diapun masuk bilik bdiri sebelah aku sambil cakap.." ummi..jom makan.." aku senyap jee..just cakap "ermm...jap.."

berulang2 kali si ukail ni ajak aku..sampilah satu saat yg dia plak dah tak tahan dgn aku..panggil2 tak dengar..padahal bdiri sebelah aku jek..aku plak yg buat2 pekak..

terus ditariknye telinga aku sambil cakap " ummi letak telinga kat mana ni??abg long cakap ummi tak dengar nie??"

aduusss....pedih gile telinga dan hati aku mendengarnye u all..mcm kene pukau, dan2 aku terus bangun dr tempat duduk dan terus pg ke meja makan tau lepas kene sound dgn anak sdiri yg baru berusia 3 tahun..!!..

hubby aku gelak gile aku kene sound dan tarik telinga dgn anak sdiri..ciiss..aku yg terkena balik..

moral : jangan buat benda yg kita tak suka anak buat..kui..kui..pengajaran tu..

7 comments:

tunfrida said...

kelakarlah, nis.

tu la yg dinamakan, kepimpinan melalui teladan.

nasib baik tak dua2 apak n anak tarik telinga umminya, cukup kiri dan kanan sekali. akeke

DYLA said...

hahaha,
aku nak gelak dulu. so skrg ko dah tau, mana dtg fi'il ukail yg tak dgr kalau panggil tu. dari ummi dia la sapa lg.

fuadnis said...

tunfrida,
betula tu..pemimpin yg tak betul, tak bg teladan yg baik..ha..ha..

dell,
iyolah..mmg mewarisi sikap aku rupe2nye..baru aku sedar..haa..haa..

FIESYAH said...

he..he...kelakar...cian lak kat akak kene mare ngan anak sendiri..he...he..

fuadnis said...

fiesyah,
nak buat camno..anak2 sekarang terlebih cerdik..haa..haa..

@e_da said...

he learn from his parent.. kdg2 terkono gak kat diri sendiri kan.. hehehe

Marsha~ said...

kuikuikuikui... satu je nak cakap.. 'PADAN MUKA'

wakakakakakakakak

lariiiiiiiiiii!!!!!!