LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, May 2, 2009

idea..idea..dan terus berfikir..!!

semalam aku dah tengok air cooler(ni name yg betul yek..bukan water cooler..hik..hik..)mula2 jumpe asik jumpe air cooler yg besa2 je tu..tapi hati mmg tak tergerak nak beli sebab mcm tak berkeyakinan kesejukannye tu..harga dlm rm200 lebih laa..tiba kedai yg ke-3 jumpe la air cooler ni..bentuk petak gak tapi bukan sebijik cam kotak tu..air cooler ni tinggi sket..harga dlm RM380..angin dia jgn cakapla..mmg best..tanya cara penjagaan pun senang je..just bersihkan petak penapis belakang je.. tak mcm air cooler yg harga RM200 tu..leceh sket..selain kene bersihkan petak penapis tu..kene tukar penapis jenis kain yg ade kat dlm tu..jadik mmg leceh la mcm sesetengah member yg cakap..

aku pikir2..jadik aku nak beli la air cooler jenis tu..pasal dah puas berjalan dari kedai ke kedai..takde yg spesel mcm air cooler yg satu ni..konsep mcm air cond tapi karen mcm gune kipas biasa je..so tak mahal bil bulan2..

........................................................................................................................................................................

pagi tadi pas buat sarapan,mandi kan ukail..pastu duduk relax2..pastu ukail ajak aku baca buku..aku pun temankan dialah..rindu agaknye dia nak baca buku..ukail ni actually suke baca buku..dan dia cepat tangkap ape yg dia belaja..alhamdulillah..oleh kerana dah cepat tangkap..sebab tu dia agak liat utk baca buku sejak akhir2 ni..buku yg sama je kot..agaknye sebab tu dia beralih arah ke ultraman..silap aku jugak..tak berapa prihatin..lately aku jarang kekedai buku utk belikan dia buku2 baru..ape punye mak la aku ni!!

so bila tgk kesungguhan dan minat dia terhadap buku semula..lebih2 lagi tgk dia cari pencil colour n colour buku sorang2 dia td..baru aku tersedar dari kesilapan..mengong betul la aku ni..selalu pikir yg ukail ni kecik lagi la..patutnye aku dah sediakan dia sebuah meja dan kerusi utk dia belaja,mewarna..dan baca buku..baru selesa dan dia lebih bersungguh2..ni tidak..terbongkok2 dia kat tilam mewarna tadi..

idea..idea..dan aku pun terpikir..okay..dah cakap dgn hubby..jap lagik kami nak p belikan dia sebuah set meja dan kerusi utk ukail ifwat belaja..tentu dia seronok dan lebih bersungguh2 nak belaja..akupun lebih selesa menemankan dia wat "keje" kan..yeay!!

.........................................................................................................................................................................

1 comment:

Cik Nora said...

seronok la baca blog awak nie..congrate!