LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, May 23, 2009

entry basi..hadiah harijadi aku....??

patutnye dah dari hari tu aku nak cite pasal ape hadiah harijadi aku..tapi pasal kes sentap2 tue..aku terus terlupe lak..ha..ha..

tak baikla kan buat org tertanya2 dan bikin org buat spekulasi sdiri..so walaupun dah basi aku tetap akan story kat sini..

actually................

tahun ni aku takde hadiah harijadi......huuuuwwwaaa..............!!

oopppsss....jgn pikir yg bukan2....hubby aku tak sekejam yg korang pikirkan..sebenornye..........

aku sdiri yg tak mau hadiah harijadi...

haa...jgn ingat aku "cover" laki aku plak..nanti ade yg wat spekulasi sdiri cakap kononnye laki aku takde duitla..pastu aku pura2 taknak hadiah lak konon...aku memanglah tak baik sgt..tapi aku terpaksa berpura2 baik tak nak hadiah kerana ade sebab....apa sebabnye??

cenggini....

hubby aku ni jarang nak berbelanja besar klu benda tu tak betul2 perlu..dia sanggup guna barang lama semaksimum mungkin..padahal aku tau sebenornye sesetengah benda tu dia mmg perlu sgt..cuma dia mmg dah sejak azali tak penah "soping sakan"..bukan cam sesetengah kita ni,asal ade duit je rembat....antaranye aku la..ha..ha..

plak tu tahun ni kan kami bakal menimang cahayamata kedua..jadik mmg kami amat berjimat cermat dr berbelanja yg tidak perlu..asal ade duit je kami simpan..u all pcaya tak dr awal tahun sampai dah bulan 5 ni kami berjaya mengumpul hampir RM7ribu..klu tak caya takpe..tp jgn ingat aku nak menunjuk plak..cuma aku nak kongsi dgn korang bahawasanya klu kita ni betul disiplin bab simpan duit dlm setahun pun kita bleh simpan lebih dr RM10 ribu..

berbalik pd cite hubby aku nie..actually kasut sport dia dah rosak..mmg dah tahap "tenatla.."pastu dia dah banyak kali dok belek2 kasut kat mall tu..bkenan betul dia..harganye hampir RM500..aku suh la dia beli je klu dah suke,bukan takde duit pung.. tapi dia mcm besala.."takyahla.."..."lain kalila.."....mcm2 alasanlah..mmg sayang duit betul la dia ni..(klu aku dah lama rembat..!!)plak tu dia penah terlepas cakap nk standby utk hadiah harijadi aku..

so aku mcm rase bsalahla kan..pasal setiap kali harijadi dia aku tak penah bagi hadiah..serius beb!!bukan aku tak nak kasik..tapi dia yg bkeras tak mau..katenye duit tu baik simpan je..utk hal2 lain yg lebih penting..dan aku mmg serius simpan,takde melencong beli benda lain..sebab tu alhamdulillah setakat ni kami tak penah kurang duit..nak beli keta ade je duit downpayment nak bayar..nak beli tv LCD ade je duit nak bayar..whateverla..pendek kate tak pernah terliur ..ternganga la nak beli apa2 benda..

then aku wat keputusan....klu selama ni dia dah banyak bkorban utk aku..apa salahnye aku pun bkorban utk dia..aku nak sangat dia beli kasut sport tu..biarlah aku takde hadiah harijadi tahun ni asalkan hati dia tenang dan senang nak beli kasut yg mahal bagi dia tue..aku cakap kat dia....

"abg gunalah budget hadiah harijadi ayang tu utk beli kasut abg..anggap ayang hadiahkan utk abg..selama ni ayg je soping sakan..abg tak penahpun..ayg ikhlas nie...."

secara jujur tue mmgla cam sedih mula2 tu pasal dah terbayang tahun ni takde hadiah..tapi bila nampak dia beli then sarungkan kat kaki..aku cam rase syahduuuuu....sgt........apalah sangat hadiah harijadi utk aku yg mahal2 dibandingkan kepuasan..kegembiraan dan keceriaan hubby aku dpt kasut idaman dia....dia puas..aku lagik puas..!!

klu aku tak buat cenggitu..aku rase sampai skrg dia tak beli2 kasut tu..pasal sayang duit..dia lebih pikirkan aku..ukail dan baby..utk dia klu takdepun takpe....

so, itulah cite sebenarnye....tahun ni aku takde hadiah harijadi....demi suamiku yg tercinta..

(sebab tu kot dia tiba2 jadik romantik bagi aku bunga ros..sebab terharu dgn pengorbanan aku yg sanggup tolak hadiah harijadi demi menghadiahkan dia sepasang kasut..ha..ha..perasan lebih aku nie..!!)

No comments: