LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Thursday, May 14, 2009

aku terharu..sungguh terharu....

apa aku pedulik orang nak cakap..

walaupun ianya hanya sekadar bunga ros..

walaupun orang lain dah biasa dapat cenggini..

tapi bagi aku ianya saaaangggaattt....bermakna..!!lebih2 lagi aku terima dari suamiku yang..........

ORANGNYE TIDAKLAH ROMANTIK....he..he..jgn marah sayang..

tapi ucapannye tetap tak romantik tau..haa..haa..aku tanya dia kenapa takde ucapan sayang ke cinta ke..apa dia jawab tau??tuu..kat depan kad tu kan dah ade tulis "i love you.."

tetap nak posing walaupun mata dah nak lelap..
tak kisah dah tembam pun..tak comel pun..tetap nak tayang muke..
tengkiu sayang..i love you too..!!

alkisahnyee....

semalam balik keje hubby terus ke alor star..katenye ade training hoki..maybe 4 pskppk..lupe lak nak tanya lebih2..dlm kul 6 aku call..

aku : belum abis ke??

hubby : dah..baru je abis..ade nak pesan beli ape2 tak??

aku : erm..takde kot..

hubby : nak beli makanan ape2 tak?ke nak makan kat luar?ke u dah masak??

aku : ish..tak kuasa i nak masak..(wah..bunyik cam isteri kejam jee..)

( hubby gelak2..paham dah..dah makin sarat ni mmg aku tak larat nak turun dapur selalu..)

aku : u terus balik tau..jangan singgah mana2 yee..

hubby : okay....

jam dah dekat kul 7 pun dia tak sampai2..ait, tengah2 mengandung ni mula la nak angin jee tak tentu pasal..pegi mana pulak..tadi dah kate nak terus balik??so aku call lagik sekali..

aku : dah sampai mana?

hubby : kat langgar..

aku : takkan dr tadi baru sampai langgar??

oh ye..langgar tu nama tempat key kawan2..

hubby : i singgah KFC jap tadi belikan u n anak..tak best plak balik tak bawak ape2..

(fuuhh..reda sket hati aku dengar KFC tu..he..he..sodap tue..ingat gak hubby aku kat aku n anak..eewaahh..bukan sebelum ni dia tak ingat tapi dah namenye org tak romantik ni jadiknye kureng sketla memahami cara2 nak menawan hati isteri nie bila dah balik lambat tu kan..)

aku : okayla..oh ye..jgn lupe carikan i buah betik yee..(masalah sembelit nie..hee..hee..bocor rahsia..)

sampai dirumah mcm biasalah..takde pe yg berlainan..sampailah tengah malam kul 12..

masa tu aku baru abis tengok sinetron INTAN..baru nak lelap mata atas katil..

hubby datang ke bilik dlm cahaya yg gelap sambil pegang sesuatu kat tangan dia..

HEPI BESDAY SAYANG..........(sambil hulurkan bunga ros seraya memeluk dan mencium dahi ku..)sory 18sx sket..

aku memang tergamam..bukan ape beb..tau2 jelah hubby aku ni..kan aku penah cakap dia ni orangnye tak romantik..so mmg aku tak sangkalah yg dia akan wat suprise kat aku malam tadi..rupe2nye dia balik lambat pasal belikan aku bunga daa..so sweet....

terharu..sangat terharu..dlm cube menerima kelemahan dia sebagai seorang yg tak romantik..akhirnya tuhan kabulkan jugak keinginan aku..dapat gak aku merasa suasana romantik bersama dia..alhamdulillah..

klu abang baca entry nie..ayang nak abang tau satu perkara yg paling jelas ayang mahukan hidup bersama dgn abang..ayang tak pentingkan wang ringgit pasal semua tu ayang bleh dapat sendiri..ayang pun tak berape kisah klu abang tak romantik pasal ayang dah belajar menerima diri abang seadanya..

cuma....ayang nak abang faham..dan terus memahami diri ayang dan anak..sayang dan terus sayangkan diri ayang dan anak..cinta..dan terus cintakan diri ayang dan anak selamannya..kerana ayang tahu..ayang bukanlah manusia yg sempurna..dan kekurangan itu tetap ada..janganlah sesekali berpaling..sedangkan air bah pantai berubah..inikan pula hati manusia..

mana tau kan??bagi peringat je la..he..he..apepun u are the best lah!!uummmuuaahhh!!!!

p/s: ade yg tertanya2??hadiah ape??takkan bunga ros je??tu nanti cite lain yeekk..


9 comments:

DYLA said...

ada org tu dpt munge laa...

heheh,

muka ko tak nmpak mcm ngandung la nis. maintain

fuadnis said...

dell,
ngueheehee....senyum meleret sampai skrg..

yeke??mmg begitu kot..ukail dulu pun org2 kate cenggitu..tapi tang perut tu yg tak tahan tu..he..he..

@e_da said...

wawahhhhhh bestnyerr,.. so sweet.. dulu2 ida pun selalu complain hubby tak romantik.. susah sgt nak bg perkataan i love u tu kan... tp kalau sesekali dia buat suprise sampai mati pun ingat kan.. kalau selalu suprise nanti tak syok kan..


apapun heppy besday to anis.. moga panjang umur, murah rezki n bahagia ngan anak2 n suami... heheh

fuadnis said...

eida,
yela..ade hikmahnye jugak dpt hubby tak romantik ni..sesekali wat suprise mmmg best giler..okay la tu!!

tq eida..doakan la yg terbaik buat nis sekeluarga selalu yee..

unique1012 said...

Anis, happy birthday!! semoga panjang umur dimurahkan rezeki ye.. best tu dpt bunga rose!! :)

tunfrida said...

kira dah romantik dah tu, Anis... mungkin sejak ko berblog ni banyak curahan perasaan ko yg abah ukail baca. akekeke

bravo, abah ukail!

b a r | n e said...

alo lo lo..beshnye dapat bunge..huhu.

hepi besday!

fuadnis said...

unique1012,
tengkiu..amin..

tunfrida,
iyolah..bravo abah ukail..!!

barina,
tengkiu..

yayan said...

wah... best best