LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, June 2, 2009

memang camni ke rasenye??

pd yg tak tahu..aku skrg sedang berehat2 di umah org tua ku di batang berjuntai..(alhamdulillah..selamat gak sampai sini..takut je beranak tgh jalan..kui..kui..)

sebenornye..aku nak tanyalah kan pd sesapa..terutamanya pd yg berpengalaman melahirkan anak secara normal..klu kene cezer pun ..kandungan tak bermasalah..maksud aku tak songsang la kan..

pasal dl masa aku mengandungkan ukail..ukail ni dok dlm perut aku songsang dr ms 6bln dlm kandungan sampai saat aku "kene" lahirkan dia..dan aku rase cam aku tak penah "rase" camni sebelum nie..

"rase" yg aku maksudkan tue..........sory yek klu 18sx sket..kot2 ade kaum lelaki yg baca plak....

aku rase cam tak selesa kat area ehem2 aku..maksud aku ..erm..nak cakap camne yek??tulang pelvik ke klu kat situ??terutamanye bila waktu tido malam..nak mengiring ke kiri tak selesa..nak berubah ke kanan pun tak selesa..now pun bila jalan cam nak kene mengengkang sket..

so aku pun pandai2 la buat andaian jadik doc tak terlatih..mgkin aku sekarang dah makin sarat..plak tu kepala baby kan kat bawah..so dia nak masuk keruang nye tu jadik menekan tulang pelvik aku nak bg besar..yeke??haa..haa..pandai2 aku jek..

so..pd korang2..ade ke yg rase cam aku tu??normal ke??

aku ade la tanya pd nurse tapi belum lagik pd doc pakar aku..dia kata biasa..

so sajela aku nak tanya kat korang plak..pastu klu ade lagik rase2 lain yg bakal aku rase korang bgtau la yek..maklumlah tak berpengalaman melahirkan anak secara normal..

tengkiu....!!!!

3 comments:

a said...

hai anis
aku ada baca pasal benda tu kat majalah Pa Ma. aku pun sedang mengalaminya (34 weeks minggu ni).

artikel tu kata, badan kita akan keluarkan satu hormon yang sedang melembutkan otot2 di bahagian pinggul, persediaan untuk bersalin.

sakitnya bukan main kan.. semoga kita berjaya melaluinya.

p/s: lagi rasa sakit, lagi tak sabar nak bersalin..

fuadnis said...

ida_F,
ko pun sama jugak ye rase camtu??maknenye mmg normal la ye..haahla..sakit betul..harap2nye dipermudahkan la kita bsalin yee..amin....

Caer said...

hoho..x penah bg komen kat sini..sebenarnya 2 normal sbb bb dah engaged kat bawah..makin dekat nak bersalin makin x selesa n sakitnya macam senggugut yg tersangat teruknyaa..tp doa byk2..jgn minum air selusuh awal2..nanti sakit je lebih tp bb lom nak kuar lg(pengalaman)..org kata minyak selusuh lg cepat..wallahua'lam..kalo bersalin kat swasta ckp ngan doc kalo bole nak bersalin normal gak kalo xde problem..selalunya doc akan operate or forcep w/pon kita mampu nak meneran.