LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, June 19, 2009

tak tau lagi nasib camne....

pegi mana je..org ingat aku mengandung kembar..sama mcm ukail dl..dl pun org cakap aku mengandung kembar..sume pasal gara2 perut aku jenis besor klu mengandung..nak buek camno yo??

dah memang gen aku cenggitu kot..ade member aku ni klu ngandungpun sama mcm aku je cara makannye..tapi perut tak besorpun..baby pun kecik jee..tapi aku nie..rase2nye yg ni pun mau mencapai 3kilo ke atas..

haaaiii....klu gini la..kepala dok kat bawah pun, belum tentu lagi nasib aku camno..klu boleh...klu larat teran..dapek la den branak normal..klu tak larat??baby besor tak mau kuar2..cezer jugakla jawob nyoo..takpolah..janji sume selamat..

dah mencapai 35weeks ni..perut pun makin memboyot..besor tu jgn cakapla..klu dah org ingat aku ngandung kembar..korang bayangkan jela..dan aku perasan..sejak akhir2 nie..aku agak marah dgn diri aku sdiri..pasal ape????

jalan pegi mana je..mesti aku langgar sesuatu..ambik satu barang pun barang lain lak yg jatuh..marah tau..marah dgn diri sdiri yg dah tak berapa upaya nie..tapi nak buat camne kan..mmg itulah lumrahnye org yg dah semakin sarat..kdg2 gelihati gak..anak aku pun kdg2 dah berape kali langgar perut aku..

klu kat sekolah tu aku jadik bahan usikan kawan..nak lalu tempat sempit mesti diorang cepat2 bg laluan.."jentera berat nak lalu..!"..haa..haa..tak kurang jugak klu nak kepjabat tulis nama kedatangan kan..nak kene naik pjabat..sapa yg nampak aku..mesti diorang tak bg aku naik..diorang akan tuliskan..klu bawak ape2 makanan tu,utk aku diorang dah simpan siap2 takut aku tertinggal ikut makan..begitulah baiknye kawan2 aku..

ikut plan mggu depan aku ade appoiment dgn pakar utk memastikan samada aku berpotensi bsalin secara normal atau tidak..korang doa2kanla ye..(berniat nak beranak ramai nie..klu kene cezer lagi..alamat 3-4 orang jela anak aku..)

2 comments:

tunfrida said...

semoga dipermudahkanNYA, insyaAllah.

Dh dkt2 ni elok lebih kerap excercise, tp bkn excercise berat2...skdr upaya yg ada to stay energetic. Jgn lupa, senaman utk otot pelvic.

fuadnis said...

tunfrida,
actually aku ade buku lengkap psal dr mula mngandung sampai dah bsalin hingga anak dah 3 tahun..dah lama baca pasal senaman2 tu..tapi br malam td practice..he..he..

tapi insyaallah ye..ko pun doakanlah aku dpt merasa bsalin normal kali ni..