LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, October 13, 2008

rendang untuk mertua..

wah..kelas punye topik..mcm tajuk cerekarama kan..penah tengok tak u all cite tu??tapi taklah sama cite tu dgn kisah aku ni..aku ni taklah dibenci mertua..he..he..alkisahnye aku ni baru belajo buat rendang..ha!ha!jangan tak pecaya..huduh sungguh aku nikan..dah kawin 4 tahun tapi tak reti2 buat rendang..menantu tak gune langsung..jadik..selama ni RENDANG UNTUK MENANTU LA??kih..kih..ye..selama 4 tahun aku kawin..dan selama 4 tahun aku beraya dgn suami n mertua..selama itulah mertua aku yg masak rendang tiap kali raye..aku??aku hanya tengok saje..dasat kan aku ni..nk wat camne..dah memang tak reti buat..dapatla lak mertua sporting..wah..goyang kaki la aku ni..keje aku cume potong cili kering..kopek bawang...he..he..tapi tahun ni memang tahun aku TEKAD....tekad wat kuih raye sdiri..tekad belajo wat rendang..dan............hasilnyee..rendang utk mertua....aku cakap dgn hubby aku nk belajo wat rendang..klu dah pandai bleh wat open house ujung mggu nie..so balik keje je semalam..aku terus kuarkan ayam n bahan2 utk mbuat rendang..sambil2 mnyediakan bahan..ku rebus sekali ketupat segera..(takde masa nk wat real ketupat key....)sambil sedia bahan sambil tu mata tajam memandang ke ats dan kebwh..(tengok resepi daa....he..he..)aku sempat cakap dgn hubby..kalau rendang ummi mjadi..kita balik umah pendang ptg ni gak..(umah mtua la..)
close up sket....alhamdulillah..walaupun baru sekali mcuba..terus menjadi..aku ambik resepi ni dari internet..nama rendang ni rendang ayam sedap..dan rasenye memang sodapp!!soooo...apalagi...siap2 balik pendang..nak jamu mertua..dgn harapan mertua aku suke n tambah sayang kat aku..hik..hik..bodek..bodek..jgn tak bodek...kan banyak dosa...muaahaahaa...


pssttt..oleh kerana balik ke pendang so dapatlah aku n hubby menunaikan satu niat utk ukail...apa dia agaknye...en3 seterusnye key....

3 comments:

DYLA said...

aku tahu citer tue.. sedih kan.. lakonan fazura..

ha nis, aku pun lum blaja wat rendang lg nih!! tpi mmg thn ni dah bercdg nak blaja mcm ko ni la.. mybe ujung mggu ni aku buat kot. hehehhe..

yayan said...

Haha... Aku pun tak reti wat rendang ngan kuah kacang sume.. Insyaallah menjelang tahun dpan akan cuba wat sendiri.. harap2 aku pun ade kekuatan untuk mencuba...

fuadnis said...

dell,

memang sedih cite tu..nasib tak jadik cenggitu kan..belajo la dell..sonang je rupenye..aku yg sebenornya malas bebeno nk belajo..hik..hik..

yayan,
rendang aku dah lepas..kuah kacang lom lagik..yuk belajo!malu kat menantu nanti..maklumlah anak kite anak jantan..he..he..

psstt..lama lagik nak tggu tahun depan tue..kih..kih..