LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Sunday, October 26, 2008

mari adik mari..marilah belajar....

permainan baru utk ukail..bermain sambil belajar....belajar susun huruf ikut bentuk..asik main kete je keje ko....asik main basikal je keje ko....asik tgk kartun je keje ko....dah lama ummi kasik kelonggaran pada ko..buku pun dah lama ko tak bace..ummi taula ko dah reti sebut sume binatang..ummi taulah ko dah kenal sume benda dalam carta yg ummi tampal..tapi....ukail tak bleh selalu leka..ingat tue....so..ummi belikan ukail set pembelajaran baru utk ukail..ingat..ukail tak kenal huruf lagik....kih..kih..

dapat2 je benda ni ukail begitu teruja nak main..sronok dia main teka2 bentuk2 huruf tu..masuk2 dlm kete ukail dah terus ajak ummi main..ummipun ape lagik..pening mabuk kepayang la..dgn keadaan kete tgh bgerak..dgn nk bimbing ukail lagik..ummi mmg jenis takleh wat pe2 bla kete tgh bgerak..baca majalah ke..suratkhabar ke..takleh..nanti ummi nk muntah....tapi takpe..demi ukail ummi tahan rase nk muntah tue..he..he..sampai2 umah je ukail sambung main lagik..mana yg salah ummi bg signal..."salah...salah...haa...cari...yg mana satu bentuknye sama dgn huruf yg ukail pegang..."klu ukail sesat....tak jumpe...ummi pegang huruf tue n dekatkan dgn bentuk yg serupe...ukail pun bsorak gembira..."yuhoooo........!!!!
tapi ....ummi silap...lupe nk tutup tv...sudahnye mate ukail kejap pandang huruf..kejap pandang tv....nk kene cubit anak murid nie..tapi tak jadikla...saaaaayaaannggggg budak busuk nie!!he..he..

RAJIN ADIK RAJIN....RAJINLAH BELAJAR....
BILA BESAR NANTI..............................sapa bleh tolong sambung lagu ni??aku lupe la..........

4 comments:

DYLA said...

ala.. tak dpt la aku sambung nanyi lagu tu.. sbb aku pun tak ingat.. hhhe..

ko sama la mcm raden, dlm kete tak leh buat apa2 slain memandu & reply sms... ko tau aku?? mkn leh, baca paper leh... mcm2 leh... serba boleh kot.. hahahaha

fuadnis said...

dell,
alamak..kopun tak tau lagu tu....aiseh....raden pun cam aku..give me five beb!!he..he..eh..makan aku boleh...he..he..

unique1012 said...

anis,

aku rasa ingat2 lupa lagu ni,
"bila besar nanti bleh tunjuk ajar" betul ke? hahaha..

akupun tak leh buat apa2 dlm keta, penin.. tp mkn pun aku boleh, hehe

fuadnis said...

unique1012,
haah la...aku pun agak camtu lagu dia..tapi aku takut salah..betul la kan..syabas....he..he..samalah kita..bab makan okey jee....hik..hik..