LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, October 27, 2008

aku terluka..........

ala bucuk-bucuk anak ummi..manja-manja....sakit ke??????tipu tau..ko suke wat drama free....menci ummi....bukannye teruk mana pun..ko yg lebih2....kisahnye ukail ni g kedai ngan abah die malam td..balik dr kedai..masuk2 umah tu okey je..cam besala..dia tegur aku..."ummi......!!!!ukail dah balik....."aku tengok takdepun kelainan..mcm biasa....hepi lagik....akupun dokla mengadap komputer cam besa melayan blog..dalam setengah jam gitu tiba2 aku dgr ukail menangis..aku tanya dgn hubby ...kenape?hubby aku gelak je...ait??anak menangis bleh gelak je..ini sudah keterlaluan..aku tanya lagik..nape abah??hubby aku terus panggil aku dgn kadar segera.."ummi..meh sini..tgk anak ummi ni..pandai berlakon...."akupun pg la tgk keadaan ukail..tup..tup..tgk ukail jalan kaki dah jadik tempang..apsal lak??so..hubby akupun cite..sebenornye..balik dari kedai tadi dia terjatuh kat bawah kuarters..luke sket je..tapi dia tak nampak luke dia tadi ms mule2 jatuh..pastu naik atas umah okey je..takdelah jalam tempang pun..siap bleh larik lagik..gelak2..tiba2 tgh makan2 kat meja makan ,nk dijadikan cite seluar dia terselak atas paras lutut..so ternampaklah oleh die luke yg tak seberapa tue..hubby akupun sapulah minyak gamat sket..dan-dan terus menangis melolong..padahal bukan rase apepun..hanya kerana dia baru sedar yg die terluka..terus jalan pun tempang..hik..hik..ko ni memang pelakon air mata tau..nk menyedapkan hati die..akupun tampal la plaster nk bagi tutup luke yg tak seberapa tu ..bior die tak nampak..senyapla die..ingatkan dah berakhir setakat tu....rupe2nye..................

diam sekejap je pasal tgk kartun..tak lama tu lepas kartun habis ukail sambung nangis balik..akupun larik la masuk bilik dapatkan die..tgk2 dia bdiri tegak je..tak mau duduk..tak mau baring padahal mate tu dah mengantuk sangat aku tengok..aku peluk pun tak mau..aku nk tidokan buaian pun tak mau..pendek kate dia bagi signal kat aku yg kaki dia takleh dibengkokkan..kih..kih..kih..kih..
see....poyo je tau ukail ni..camne nak jadik doktor??tengok luka sket pun ko dah menangis....ampun..ampun..

4 comments:

DYLA said...

ayoo, ukail blaja dari mAna pangai mcm auntie masa kecik2 dulu je tu..

aku pun dlu masa jatuh tak nmpak darah ok je.. skali dah nmpak.. mula la dtg mengda..

fuadnis said...

he..he..setelah diimbas-imbas..aku rase ukail ikut perangai aku ms kecik2 dulu....oo..ko pun mcm tu gak ye dell...??bocor rahsia..he..he..

chugie said...

Nis, anak ko ni sememangnye manje sangat tu.. sebab tu die camgitu ( nk minta simpati dari ummi n abah die..)

fuadnis said...

chugie..
memangpun..manja sangat tau..tu yg aku tgh cube nak kasik adik kat die nie..hik..hik..