LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Wednesday, October 29, 2008

malu-malu kucing plak....

sepatutnye dah lama aku update en3 yg ini..takde lama sgtpun ..dlm 2mggu lepas kot..sebenornye buat pertama kalinye dlm hidup aku..sejak2 aku dok kat kuarters ni..baru ni la aku wat open house....wah...berani mati siot..!!padahal kalau ikut dah lama hubby aku berura-ura nk wat open house..cume aku je yg takde keyakinan nk jamu org dgn hidangan dari air tangan aku sdiri..ntah mcm mana bleh timbul keberanian dlm diri lak..agaknye sejak2 aku dah pandai wat rendang kot..kih..kih..so aku pun membeli belah la membuat psediaan utk open house kt umah aku ni..tugas aku bab2 menyediakan hidangan n hubby aku plak bertindak sebagai pengemas rumah..ha..ha..ala..bukan masak apepun..just wat soto, rendang ayam dan lemang..(erm..lemang segera key..takde masa nk membakor..)air koktel n campurlah beberapa kuih raya yg tinggal saki baki tue..lagipun jemput jiran2 kat kuarters jee..kedatangan jemputan diluar dugaan..selalunye kalau bab2 jemput dtg umah makan ni hanya kaum adam(sang suami2 je) yg dtg..pasal bini sibuk jaga anak kecik kat umah..kot2 tido ke..payahla kan nak bawak g makan2..tapi mgkin disebabkan diorang2 ni memang teringin nk tgk umah aku n merasa masakan aku..sume laki bini..anak beranak datang..aduss...tamparan hebat....tapi best..maknenye jiran2 sayang n suke kat aku..hik..hik..perasan....tapi soweyla beb..aku memang tak sempat nak snap masakan2 aku..tak menang tangan..sangat sibuk..baru aku tau betapa sibuknye tuan rumah bila wat knduri..he..he..dan di open house tu tak ketinggalan la aweks ukail atas umah tu datang..sure korang nk tgk sangat rupe si hanina yg ukail gilekan tu kan..(ceh..aku je perasan sgt konon ukail gilekan hanina..lawak jee..)

tengok ukail gedik..malu-malu kucing konon bila suh tangkap gambar dgn hanina..

posing atas basikal dia..kontrol la kononnye..padahal dlm hati mau..

haa...inilah hanina..last2 hanina tawar diri dulu dok kat sofa..tggu ukail lambat sangat..tak macho la lu ukail..hik..hik..

akhirnye....ukail dpt membuang rase malu..kan ummi dah cakap..ko tu alah2 malu..padahal nak sangat bergambor dgn hanina....caya la anak ummi!!ummi sokong ko beb....muaahaahaaa....

6 comments:

Unknown said...

Nis, bleh tahan gak ko masak ek.. macam2 de. kire ok ar tu. dengan x de pembantu kat dapur, ko leh gak siapkan juadah open house. Aku dlu mase buat open house, kne de pembantu kat dapur, kalu x, sure x sompek den nk beropen house huhuuhuhuh

Jemputan kalu skit2 xpe lagi, kalu dh jemput ramai n org yg di jemput tu plak jemput kawan2 lain.. mak aih.. poning gak kepalo nk menyiapkan juadah. Terpakse lah tapau dr kodai mamak yo kui kui kui..

fuadnis said...

he..he..aku ni kire tergolong dlm golongan yg ligat bila kat dapur..zup zap zup zap..tak yah pembantu pun takpe..tapi dgn syarat jgn ade org kacau aku..contoh mcm anak aku ke..ms tu la nk minta susu..masa tu la nk basuh berak..kih..kih..

DYLA said...

ala ukail tu malu2 kucing konon... hanina yer nama awek da tu? baya ukail? hanina nmpak mature sket la.. hehe

YanDarwisy said...

Dah sedia nak terima menantu ker? Amboi ibunya yg excited tu...

fuadnis said...

dell,
memangpun..ukail galak skg ni..pandai lak malu2..haah..sebaya ukail..beza 4 bulan..ukail bulan 3 hanina bulan 7..memang hanina tu muke dia nampak mature..

fuadnis said...

yandarwisy,
takde maknenye..belum akil baligh lagik..he..he..aku plak yg lebih2 kan..