LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, October 27, 2008

petua mujarab....

en3 kali ni aku tak nak cite panjang2..cume nk kgsi petua..buat ibu-ibu yg mengalami bengkak susu akibat anak dah tak mau menyusu..bolehlah amalkan petua ni..daun ni namanye daun duri tujuh..cara mengamalkannnye...giling daun tu..jgn giling sampai lunyai..sekadar mengeluarkan air pd permukaan daun tu ..dan bleh la tampal kat keliling buah dada para ibu..berkesan..aku baru 2 kali mengamalkannye..dah hilang sakit..alhamdulillah..petua ni mentua aku yg kasik..maklumlah..belakang umah dia kan banyak tumbuh2an berkhasiat utk menyembuh penyakit....

inilah rupe daun duri tujuh tu..sebenornya mentua aku cakap bleh gak dimakan pasal dulu mentua aku penah tumbuh biji kat payudaranye gara2 berhenti gak susu..saspek nk jd barah..lepas makan daun duri tujuh ni..alhamdulillah terus hilang..tapi jgn terlebih makan lak..sebab daun ni bersifat panas....

5 comments:

YanDarwisy said...

baguis ni..ko bleh bukak blog petua dr utara...

chugie said...

Anis, petua yg sangat berguna ni.. kongsi lah lagi petua utk ibu ngndung ni heheh:D

fuadnis said...

yandarwisy,
takdelah sampai aku nk buka blog petua..share sket2 blehla..blog sendiri pun tak "ter"update....hik..hik..

chugie,
insyaallah ..nanti aku mintak lebih petua berguna lagik dari mentua aku..

DYLA said...

mak mertua ko dah ngupe mak bidan dah nis...

aper lg yg ada tu, citer la.. ne tau ada yg sesuai utk aku..

takde ke tumbuhan yg menyelim kan bdn?

fuadnis said...

dell,
yeke??he..he..besalah..org kampung..banyak hidup dgn tanaman..jadik mcm2 la pengalaman ade..tumbuhan utk menyelimkan badan tak pulak mak mentua aku ajar aku lagik..agaknye dia syiok tgk aku tembam2 cenggini kot..hik..hik..