LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, January 31, 2012

telah lama ku idamkan....

lepas2 kawin dlm 6bln cenggitu ummi transfer ke kedah...dok kuarters sbb takde umah sdiri lagi kan..7tahun dok kuarters...korang bayangkan mcm mana dok umah yg takde tanah nie...so boring!!..but have to....ummi and abah 3U dua2 baru keja...so ekonomi tidakla begitu stabil lagi untuk memiliki aset yg besar....dlm tahun 2005 b4 dapat ukail kami beli kereta avanza tu...lebih praktikal untuk berulang jauh dr kedah ke selangor lebih2 lagi lahirnya ukail dlm beberapa bulan selepas tu.....alhamdulillah....rezeki anak....dlm tahun tu gaji kami berdua naik byk sket setelah pelarasan dibuat utk kakitangan awam ms tu....stabil balik.......tapi sejak2 tu tak terbuka hati lg nak cari rumah atau dlm erti kata lain mcm tak terpikir nak beli rumah lagi....mgkin masa tu tak de keputusan muktamad lagi utk menetap dimana....kejap rase nak balik slangor...kejap rase selesa hidup dikedah...dgn taraf hidup yg masih rendah.....

baru dlm tahun 2009 ....tiba2 hati tergerak nak beli rumah....cari dan terus mencari.......dipendekkan cerita...akhirnya bertemu dgn syurga kami sekarang ini.....mmg kuidamkan rumah setingkat je....semiD ...bonus!!banglo kami tak mampu buat masa ini....apapun syukur alhamdulillah.....nak tggu mampu harga rumah makin naik....baik bli skrg je dulu.........

seronok sejak ade rumah sendiri ni...udara yg dihirup rase lain....nyaman jeee.......betul2 rase apa itu NIKMAT!!........pernah suatu petang...sedang ummi membasuh pinggan didapur...tiba2 ummi disapa angin yg lembut menghembus......ummi terhenti.....ummi renung pohon2 yg bergoyang.....dan ummi pejamkan mata.......dan buka semula mata......terus terpancul dari bibir ummi.....YA ALLAH....SYUKUR ALHAMDULILLAH......BESAR RAHMAT DAN KURNIAANMU.......

lama ummi nantikan saat itu......tenang...nyaman....terasa selama ini penuh kekalutan menguruskan segala macam benda......hurrmmm........dan bila ummi selesai kerja didapur...ummi tuju ke depan rumah...ummi lihat dan ummi dengar tawa riang anak2 ummi bermain...bermandi manda......terus ummi tersenyum keriangan.....YA ALLAH....SYUKUR ATAS REZEKI YG KAU BERIKAN INI YA ALLAH....KERNANA ANAK2 KU DAPAT MERASA SEMUA INI.......MAKA ANAK2 KU TERGOLONG DLM MEREKA YG BERNASIB BAIK......SYUKUR...................................
PELIHARA DAN LINDUNGILAH KAMI SEKELUARGA YA ALLAH.......AMIN....

seronok tengok anak2 mandi mcm nie....

tengokla laman kecik depan tu...yg ummi malu2 nak tunjuk...hehe....tengok rumput nampak ok...bolehla tanam tepi dan belakang umah lak pasni.....hehe.....plan nak letak pasu hitam ala konsep bali kan......errmmm...duit...duit.....hehe....

"senyummmmmmm.........." kata uzma........hehe....

bahasa ummi agak "lembut" hari ni kan.....itulah luahan hati ummi yg datang dari sudut hati......mensyukuri kurnian hebat dariNYA...........

4 comments:

Rusz Mohd said...

a'ah..best duk rumah sendiri kn?feel lain sgt2..tahniah kat ummi3u sb impian dah tercapai..alhamdulillah

Citra Della said...

nis, dah pindah sepenuhnya ke?

fuadnis said...

Rusz Mohd,
haahkan...mmg feel dia lain mcm sgt.....thanks dear....alhamdulillah....:-)

Citra Della,
lom lagilah dell....weekend je balik umah baru....

YaYaNsMuM said...

Mmg seronok kalau dah ada umah sendiri, satu pencapaian jugak sebenarnya bagi kita yang dah berkeluarga ni kan, Nis. syukur alhamdulillah...