LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Monday, November 16, 2009

soalan ringkas...jawab..jgn tak jawab....

saje nk tau dan servey ......

tak kisahla...korang dah ade...

ataupun masih tercari2.....

ataupun dah ade planning pun....

ataupun takde ongkosnye tp mmg teringin nk sangat...

mesti korang ade impian rumah korang sdiri kan??

(asik2 cite pasal umah je yek aku nie...)

apa impian rumah korang??

teres??

semidi setingkat?

semidi 2 tingkat?

teres 2 tingkat?

banglo?

apartment?

dan apa2 lagi la yg sewaktu dengannye....

yg mana satu korang suke??

sila sebut dan terangkan kenape korang suke rumah jenis tu...








11 comments:

@e_da said...

Semidi 2 tingkat... agak privacy sket... ada halaman sendiri n lapang kalau teres pun nak yg tepi sekali... tp...

ntah bila la akan dapat.. insya allah akalau ada rezki next umah.. ehhehe

fuadnis said...

kak eida,

ramai yg kate sbb nk privacy klu umah 2 tgkat ni..nispun suke gak tp tak suke la naik turun tangga..lagi2 bla dah tua..takut tak larat..

tu yg terbantut hasrat tue..

az1ra said...

aku teringin nak umah semidi 2 tingkat.ada tanah kat tepi pastu kat atas boleh jadi area privasi..tetamu selalunya tak naik sampai atas..InsyaAllah 2nd house..

Unknown said...

banglo dah merasa...

townhouse dah ada: tingkat atas, tak de laman kecuali porch sahaja. ruang terlalu terhad utk pecinta tanaman macam aku ni.

la ni high-rise unit: pemandangan sangat menarik, in term of safety -sangat terjamin, dan sangat privacy. suka juga.

tak boleh nak cakap 'teringin' lagi buat masa ni, cukup dgn 2-storey linked-house, intermediate unit, double-frontage, extended backyard dulu.

umoh idamae hok laen nak kena tunggu jadi jutawan samada menang jutawan power root atau jual aset yg ada.

fuadnis said...

azira,

ooo..idaman mu seperti kak eida..insyaallah..klu diizinkan tuhan ..dtgla rezeki mu itu..hehe..

frida(norm),
uisshh...banyak benor rumah mu ye..yo lah..beruntungla suami mu kayo..bleh beli banyak jenis rumah..mace saye ni sedia maklumlah..usaha berperingkatlah baru bule duduk rumah idaman..tu pung baru dpt beli satu rumah..jadilah daripada takdok..hehe..alhamdulillah....(mcm iklan hai-o plak..kih..kih..)

fuadnis said...

oh ye normi..

aku yg tak paham ke atau ko miss sesuatu??rasenye ko belum menjawab soalan dgn jelas..

aku nk tau SATU je rumah yg PALING ko suke..dan kenape ko pilih rumah jenis tu antara banyak pilihan..

jelas ye..??

Unknown said...

oh maaf, jwpan kurang jelas sbb tercicir ayat ni "aku suka rumah berhalaman", secara umumnya. kalau dapat la eik, banglo dalam dusun. perrgghhh...! mungkn sbb jiwa dah berada dlm suasana tu sejak keciil.

nak perjelaskan tang banyak benor rumah mu.. ni, tak mau kang ada yg salah fahaman pula.

banglo: umah parents aku di kampung.
high-rise unit: umah sewa.
townhouse: umah yg ada tu la.

tu je, bukannya semua tu milik kami...HAHAHA

DYLA said...

aku suka kan rumah aku......

bukan krn ia apartment, 1tgkat, 2tgkat, semi D mahu pun banglo.

aku suka pada apa yg ada di dalamnya. yang tenang, bersih, rapi tersusun & lengkap.

aku suka, yg selesa. tidak buat aku merana.. itu sudah cukup2 memadai.

fuadnis said...

frida,
okay.jawapan mu sudah jelas...haah..bestkan klu dpt rumah mcm tu..akupun suka gak..tp tula..ntah bila la dpt kesampaian..

dyla,
aku rase jawapan ko lak kurang jelas..skrg ni bukan kira kita mampu atau tak membeli rumah idaman tu..atau sebagainye....tapi KALAU BOLEH LA ko nak RUMAH JENIS TU....

jelas ye??

YAN said...

rumah impian aku..banglo..dgn landskap lengkap dengan playground + wakaf ... entah bila... takut tak sempat je..

fuadnis said...

yan,
ape yg tak sempat??

insyaalah klu ade rezeki mgkin termakbul hajat tue..