LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, November 20, 2009

cabaran dari puan normi...



mula2 cam takde masa je nak sahut cabaran tu..
bukan pe, dah nak cuti sekolah kan....sibuk memanjang kat sekolah..
balik dah penat..nk tido je memanjang..
tapi hati ni mcm diseru2 jee...
"sibuk pun cubelah buat............."
hahaha....ade ke bleh seru2 mcm tu??hik..hik..

aku menggunakan kaedah mengukus..
bila dah jadi tu..mcm malu je nak buat laporan kat blog and facebook..
tgk rupe kek mcm tak semenggah je..
apasal yek jadik cam kehitaman camtu????hik..hik..
setelah dijelaskan oleh pn. normi bahawa hasil kaedah mengukus dan bakar mmg lain hasilnye...
barulah aku leh terima kenyataan...wakakkaka.....

hasil rase dia???memang superb!!
tak taulah sebab resipi dari puan normi ke....atau sebab dr air tangan aku....
wakakkaka!!!!*gelak guling*....

jgn marah ye pn. normi....gurau2 jek..
tp mmg sedap...mak aku kat selangor pn gelak guling2 gak pe dgr anaknye buat kek gula hangus...hahahha.....

oklah...ini saje laporan dari aku yg telah berani menyahut cabaran dari pn. normi kita....

ada lagi cabaran lain?????????*berlagak sket**kih...kih...kih....



6 comments:

@e_da said...

waaa rajinnya nis.. bak sket nak rasa.. hehhehe

fuadnis said...

ntah..sejak dah ade anak dara ni makin rajin mencube lak..

**klu dekat dah nis tapau utk akak..hehe..**

az1ra said...

sedapnya.feberet tu..
memang rasanya warna tu bergantung pada warna gula hangus kita...tapi aku buat pun camtu gak..kira betoi la tu..hehehe

fuadnis said...

azira,
klu warna gula kita gelap..maka hasil keknye pn gelap la ek??

Unknown said...

salaam.
baru berkesempatan menjenguk.

* owwh..ada hati nak skip buat laporan yea? hahaha

* betul kata az1ra. kaler kek bergantung warna caramel.

* balik umah yr mak bolehlah buatkan untuk dia, bg mak rasa. pastu jgn lupa up skit kata kat mak, 'ni belajar dari nomi ni mak, dia ajak main masak-masak'. hahaa

* next round, mungkin kek buah kukus.

* cabaran ni bukan nak tengok sapa lebih berkebolehan atau lebih berpengetahuan, tapi lebih kepada nak share ilmu. kalau sebelum ni harap je copy resepi berbagai-bagai dari internet, HARAM tak buat! atau buat tak jadi -dan salahkan pemberi resepi. dengan cara buat-bincang gini, bolehlah share tips, barulah tahu yg bukan salah resepi tapi salah diri sendiri kerana kurang berpengetahuan. dan lain orang, lain tempat asalnya, lain cara memasaknya.

fuadnis said...

frida,
aku asik terlupa2 je wat laporan kt fb..kat sni je pn dah okay kot..hehe..

aku dah bgtau mak akupun..yg ko pemberi resipi..kih..kih..