LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, February 21, 2009

TERINGIN ke MENGIDAM??


alkisahnye tadi kami ke pasar membeli stok utk memasak..tempat pertama sekali dituju pastinye tempat-tempat orang menjual ikan2 dan sebagainye..tapi tadi aku cume beli ikan dan udang saje....ngeh..ngeh..malas nak buat2 rajin beli banyak2..ntah masak bile pun aku tak pasti....takut jadi santapan mata kat dlm peti ais jek..sume skrg buat ikut mood....

abis2 tu g beli air utk ukail lak..dah jadik kebiasaan..automatik..kuar2 pasar sure dia haus!!he he..

"ummi tadi kate nak g beli sayur..pegila dulu..biar cepat sket.."kate hubby ku..

"okay.."

sedang memilih sayur..hubby aku pun dtg dari arah belakang..terus aku mengomel..

"cili merah tu dah nak abis la..tinggal yg tak segar2..carik tempat lain la..beli sayur je dulu.."

"erm yela..ummi, air dah nak abisla..abah nak g beli lainla..nanti ukail mintak lak.."

(dlm hati aku..ait baru beli dah abis??ni bukan anak yg minum ni..ni apaknyee..kui..kui..)

sambung hubby lagik..........

"lagipun abah nak g beli mangga jap..nak cicah dgn garam belacan..teringin plak.."

aku termangu-mangu..ait..mamat ni jarang nak makan buah2an..melainkan klu aku yg beli mesti dia ikut makan jek..

dah masuk dlm keta, baru aku bersuara..bila ternampak mangga muda..aku ingatkan mangga dah masak..

"abah ni bukan TERINGIN nak makan tau sebenarnye..tapi ni yg dipanggil MENGIDAM...."

baru kali ni aku nampak suami yg mengidam bila isteri mengandung..selalunye aku dgr cite2 orang jee....kelakao aku nengok..nasib senang nak carik..muaahaahaa..........

1 comment:

@_da said...

Nis ida pregnant kali ni hubby yg mabuk2 muntah.. ida setakat ni takde lak muntah cuma pening2 je.... heheh org kata kalau isteri mengandung suami alah maknanya hubungan suami isteri tu sgt rapat n serasi.. camtu la org kata .. heheheh