LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, September 2, 2008

ummi nak tau........????

hari ni hubby aku ambik cuti rehat.pagi td masa sahur dia ngadu perut sakit..pedih..mcm angin tapi tak mau lak angin keluar..kih..kih..kelakor plak..tapi sian gak..aku cakap kalau tak larat cuti je la..lagipun kan cuti abg banyak lagi..dia cakap..tgk keadaan....

................dlm kul 630pagi aku tjaga..ekk...takde org kejut pung??selalu hubby usap2 kepala kejutkan aku bangun..tapi pagi ni senyap jee....dalam hati ni mesti sakit lagi....akupun bangun dgn malasnye....tgk2 dia terlentang baring kat ruang tamu..perlahan2 aku gerak dia....

"abang..sakit lagi ke??

"ermmmm....sakit jugak...."

"ok..klu camtu baring jela..tak yah keje..i bsiap dl key...."

jadi rutin aku pagi td berubah sket..taklah byk,sket jee..biasanye hubby bsiap awal coz sekolah dia jauh sket n aku sj siap lmbt coz sekolah aku dkat jee..he..he..bila dia pg dl dia akn siapkan beg baju ukail(klu aku tlupa nk siapkn laa..)then bwk trun siap2 ke keta aku,jd takdelah aku kelam kabut sgt dgn nk dukung ukail lg..tapi pagi td sume aku yg buat..jdnye mengah gaklee..he..he..anta ukail,keje,balik ambik ukail..waduh..capek!!

tapi itu bukan motif utamanye aku nk cite kt sini..motifnye adalah....

balik2 tu kul 230-330 wajib tgk cite anakku bkn anakku..abis2 cite tu je mata aku amatla berat..tiba2 tlelap kt sofa..yg bestnye tdo aku nyenyak sgt..takde gangguan..sketpn takde..takdepn tganggu oleh rengekan ukail ke..heran!!!!rupe2nye....

hubby aku pn cite....ummi nk tau ????

sepanjang ummi tdo td,ukail bukan tdo pn..dia main sorang2 dia je..bila penat dia dtg kat ummi..pandang je muka ummi..abah rasa dia nk nenen..tapi dia takut nak kejut ummi..pastu dia sambung main balik..tak lama tu dia dtg lagi kt ummi tapi sama mcm tadi..dia tenung je muke ummi tapi tak cakap ape..abah rase dia dah makin cerdik..dia kesian tgk ummi dia tido,penat ageknye..tak sampai hati nk kacau..

laa yeke??patutla tido ummi nyenyak betol sampai bleh mimpi g sunway lagoon mandi manda..hik!hik!(padahal bunyi hujan kat luar rumah..)terharu lak ummi dgn sikap ukail..anak ummi dah makin membesar dan makin memahami....kejap je ko dah besar yek!!rasenye ko mcm baby lagik..dah boleh kasik adik ni kat dia..hik!hik!poyo!!

tapi last2 tu aku rase dia dah tak tahan pasal bila aku terjaga,mate baru nk celik n dalam keadaan mamai aku dgr suara dia kat sebelah...."mi..mi..angunlah..mi...........angunlah....(ummi..ummi..bangunlah..)tapi aku saje wat jahat..aku buat2 pejam mate mcm tgh tido lagik..kesian lak dgr suara dia mendayu kejut aku bangun..perlahan jee..tiba2 bunyi guruh berdentum..!!terus dia melompat kat aku!!kah!kah!!kelakor gile..terus aku peluk dia n cium2 muke dia..dlm hati..ummi sayang kan ukail lebih dari nyawa ummi sdiri........

pssstt....dek kerana petang tadi dia tak tido lgsg..(ummi dia yg lebeh2 tido..)jadinye ukail sgguh kepenatan..malam ni tido awal!!

3 comments:

~dyla~ said...

eh, ukail dah besar tue... tak yah nenen lg la.. hehehehe..

nis, pasal selendang tu, aku cari dlu k. dah ada nti aku inform tau.

YanDarwisy said...

Kesian kat dia ko buli2 dia. Agaknyer dia x sampai hati nak kejut uminya. Aku pun kalau dah bantai tertido, langsung x henggat. Dah 2 mlm ayah dia tidokan..Bagus kan? Kan anak ayah..

fuadnis said...

dell..

ok thanks..ko memang baik..sory if nyusahkan ko..aku risau gak ni dia tak berhenti nenen..ampunn......

yandarwisy,

he..he..aku memang suka buli dia..sapa lagi aku nk buli..baru sorang tu jela anak aku..