LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, September 13, 2008

yuhoo..........oven baru dah beli!!

oven ni aku baru beli semalam..dari hari ke hari plan nk beli oven ni..bertunda2..
akhirnya........tercapai jugak impian aku..bertunda bukan pasal takde duit tapi nye masa tu yg tak betul2..elok nk pegi..badan penatla..malas nk berjalan..mengantukla..maklumlah..dua2 bekerja..kadang2 balik lambat pasal ade kelas tambahan la..meeting la..(guru beso pn takde keje lain..meeting..meeting..meeting..)ade je..last2 semalam kami balik pendang umah mak mertue ku..tido sane..jadinya..takde alasan malas nk bgerak..sebelum ke pendang kami melencong ke alor star dulu (alasan malas tolong mak mertua masak..kih..kih..lawak jee..)beli oven+bahan2 buat kuih+perkakas..maklumlah..sume masih zero lagi..baru nk menapak..abis dlm rm400++ gakle..tapi takpe..everything perlu modal..tahun depan taklah berhabis banyak ni lagi..janji puas ati..harap2nye menjadila kuih aku yee...muaahaahaa..

wah..semangat tu aku snap gambor..nk tunjuk beli oven baru...muaahaahaa..poyo je!!
orang kuat aku....tolong angkat oven..kih..kih..

pssstttt.....alhamdulillah..ade gak aku ongkos beli barang2 ni..maklumlah..nk raye ni kan mcm2 nk kene beli..baju2 kita..baju2 hubby..baju2 anak..baju2 mak ayah..dah tu nk buat kuih sdiri lak tue..mengadas sungguh..(kononnye lepas ni kurang budget utk beli kuih org je..buat sdiri lebih save..)mujur ade gak bonus tahun ni..tapi setakat ni..aku tak mengharap pd duit bonus lagik..sume2 yg aku beli diatas adalah duit simpanan aku(bukan dari duit gaji..)tapi dari duit nafkah yg hubby beri tiap2 bulan pada aku..(wajib tu pada sume sang suami!!)normal rm200..tapi klu ade lebih dia bagi lebih..jadilah....aku cakap kt hubby..kirenye..abangla yg beli sume ni..sebab abang bagi nafkah kt ayang..so dapatlah ayang menyimpan..(kira aku bleh diharap gakle..takdelah aku gune duit nafkah yg dia bagi tu utk kpuasan sdiri..at least klu tgh sengkek2 tu bleh tolong hubby..)

baik kan aku????muaaahaahaaa......

2 comments:

DYLA said...

uiks... dah dpt dah oven tue? bape mcm biskut ko nak buat thn ni? pos sket ke aku ni..

fuadnis said...

setakat ni bahan2 yg aku beli utk 3 jenis..malam ni dah nk start buat..hubby aku yg paling bsemangat sekali..ko doa2 jela kuih aku mnjadi..insyaallah sampailah ke pangkuan ko..muaahaahaa...