LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Sunday, September 14, 2008

cubaan pertama....ok tak??

buat sekian kalinya....aku pertontonkan....inilah oven baru aku yg tak seberapa..janji kuih aku menjadi....petang tadi hubby aku cakap..malam ni kita start buat kuih raya yek..bila dia sebut je..hati aku berderau..kih..kih..macam dgr nak kene menikah je..waahh....1st time ni..dgr2 nk buat kuih raye aku jadi mengantuk lak..he..he..dasar pemalas..dgr nk buat sesuatu je mata pun tiba2 mengantuk..he..nk surf internet pn tak jadi..tido dulu la..tido punye tido..lena yg amat..best gile..macam baru lepas mencangkul penatnye..tiba2 ukail datang kejut aku..ummi..bangunla..(sambil tarik2 kelopak mata aku keatas..)aduusss...kacau tol la..dgr plak suara hubby aku..ummi...dah pukul 530 ni..............haa!!!!terus bangun terduduk atas katil..aarrgghhh..............terus set dalam otak..aku ni isteri n ibu pada seorang anak..lekas bangun..sembahyang dan jalankan kewajipan utk memasak berbuka...tapi..........tiba2 aku terpandangkan rambut ukail yg panjang....dan akupun bersora..adik....potong rambut yee..ukail pun mnjawab...okeey...potong rambut....belum sempat pn aku bangun dari katil,dia dah pegi kat laci dulu ambik gunting n sikat...pandai anak ummi............wah..akupun blagak..mcm terer sgt...zap......zip......zup......siap..rambut ukail ni mmg dr kecik aku potong sdiri..tak harap kt kedai takut dia potong terus ala ala botak...tak rela nyah!!!!!!!!adduuusssssss dah melalut panjang ni....actually aku nk cite pasal kuih yg aku n hubby buat after bbuka.....................


tu diaaaa.................oven sedang membakar kuih.................
sebahagian yg dah siap....
dan lagiii............
dan kemudiannye aku masukkan kedalam bekas kuih ......hasil yg telah siap...

biskut mate cornflakes..........(teruk ye aliran coklat yg aku tuang tu...kih..kih..lantakla...)

klu ikut dlm buku..biskut ni berbentuk bulan sabit..tapi dek kerana acuan bulan sabit takde..aku bantai la bentuk 4 segi..jadila....

ok ke kawan2 cubaan pertama aku ni???????????

p/s : yandarwisy....biskut buatan aku yg pertama dah siap..dah jadi....yumm..yumm...sodap....ko punya plak bila nk interprem??cabaran ni....muaahaahaa.......

4 comments:

DYLA said...

sdap tak? hehehe...bape byk jenis ko nak buat nie?
aku pun nnti potong rambut inas sendri kot... akan kugunakan kepakaran aku ni.. huhuhu...

DYLA said...

aku ader tag ko, sila jwb tag k

YanDarwisy said...

Wah...dah jadik bitut ko. X bleh jadik ni. Ko tunggu aku punyer bitut plak. Name bitut ciptaan aku "Biskut ku di tekak mu jua"
kui..kui..kui....

fuadnis said...

dell..
serius aku cakap mmg sedap.bukan pasal aku yg buat tp pasal buku resepi laa..he..he..tq buku resepi!!baby tgh kecik2 lg ni elok kita potong sdiri..whatever jadik pn takpe..mak bapak sdiri yg buat..tp klu org lain yg kasik hancus tu yg sodei tuu..

yandarwisy..
aku gelak gile bila baca tajuk bitut ko tue..menarik la..tak sabo aku nk tgk hasilnye..kih..kih..kih..kih..