LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, September 12, 2008

lama kepada yg baru....

"abah............!!" wah..jerit kuat tue..he..he...takut tak dengar plak..(maklumlah..dalam bilik air..)

sambung....

"nanti ingatkan ummi nak belikan ukail berus n ubat gigi baru yek....yg lama ni dah terukla..dah berdaki dah..ubat giginye pn dah nak abis..."

"ok..........."..

aku cakap punyelah panjang..dia jawab pendek jee....hubby aku memang gitu peel nye..tak banyak songeh..kalau aku cakap or tanya ape2..perkataan yg selalu kuar dari mulut dia, akupun dah dapat agak..tiada bantahan..tiada idea..dan tak pasti nk masuk kategori mana..sokong atau tak sokong..antara perkataan yg selalu dia jawab...:

a) ikut ummi laa...
b)ok...
c)mana2 pun ok..
d) tak kisah..
e)erm....

aduussss..pening gak kalau hubby jenis tak garang nie..kdg2 boring gak pasal tak pernah kene marah..he..he..tapi tu bukan topik utama utk en3 kali ni..actually nk cite pasal ukail jap..dari kecik memang aku dah didik agar dia jaga kebersihan gigi dia..dari umur berapa aku tak ingat tapi memang ms dia tak pandai cakap lagi..

so baru2 ni aku belikan dia berus gigi baru n ubat gigi baru...berus gigi tu bagi aku dah nampak nazak..coz dah berdaki..yela dah lama gune..kotor siut..tapi nk wat camne..aku ni sering terlupa bila plan nk beli yg lain..sebab tu hubby aku jadi tukang ingat bagi aku..tapi ubat gigi tu masih ada lagi..coz mula2 dulu ukail tak besa berus gigi gune ubat gigi..jadi aku berus gitu2 je..dah lama2 baru dia biasa..

tadaaaa.........berus n ubat gigi baru..stail dan design yg sama..tak berani nk beli lain takut tak serasi dgn struktur gigi dia..so far alhamdulillah..gigi ukail cantik n masih elok..seriau gak tengok gigi budak2 lain yg seusia dgn ukail..dah mula berkarat n .............faham2 jelah..

4 comments:

YanDarwisy said...

kemain cantik berus gigi ukail.Darwisy aku kene beruskan, aku x percaya dia berus sendiri, x puas hati kalau dia berus gigi.Tapi dia ader gigi sompek. ha..ha...fail lah ko ni darwisy

fuadnis said...

yan..
ukail tu pun aku yg beruskan..nk harapkan dia berus sdiri alamat gigi depan jela yg bersih..yg belakang2..jadi hampeh nanti..skg klu sompek takpe lagi yan..jgn dah ganti gigi kekal jadi sompek lagi udahle..he..he..

~dyla~ said...

comelnya berus gigi ukail tue... putih tak gigi tu ukail? nanti auntie nak cek ni..

fuadnis said...

anutie dell nak check??checkla..aiman tak kisah...he..he..silap..ukail tak kisah....