LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, October 1, 2010

serawa pisang....


teringin aarrr....

start2 makan hari khamis ritu kat kantin sekolah..

rase nak lagi..

klu kat kantin malu nak tambah..

klu buat sdiri bleh tambah banyak kali..

kan?kan?kan?kan?

aku ni orang jawa....

biasa panggil pengat pisang..

tapi sejak dok kedah ni..baru tau....

klu bab2 bubur macam nie..

orang sini panggil serawa....

dulu masa mula2 dengar macam ternganga gakle..

apakebenda tuu....

oooo....baru tau....

keyla..nak bergerak pi nat(org kedah panggil pasar adalah nat) nie....

nak "memburu" pisang nangka, abu atau awak....

nak buat serawa pisang....

nyum..nyum..........:-)


4 comments:

@e_da said...

akak nyer peberet ni .... ahhh ari minggu ni nak cari pisang gakla nampaknya.... huhuh

fuadnis said...

hik hik....terliur kan tgk serawa mcm nie....nis dapat dah pisang..jap lagi nak buat...hehe....

luvyayan said...

Yan punya favvy tu.. tapi mesti taruk gula melaka... baru selera nak makan.. kalau kaler putih tu, alamtnya aku tak jeling langsung... hahaha.. lagi satu tak perlu tambah lelain.. keledek ke, keladi ke, ape ke... haih... selamat menikmati pengat..

fuadnis said...

yan,
terbalik pulak kite yan..klu aku lagi suke yg putih cenggini..kalau yg ade gule melaka tu..aku plak yg tak pandang ..hehe..selera kita berbeza2 kan....