LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, December 25, 2009

satu taman dengar aku jerit........

dah dekat sebulan aku bcuti kat umah parent aku ni..

dah dekat sebulan gakla UKAIL bermain,bermanja..bergelak ketawa dgn sepupu2 dia..

banyak benda yg UKAIL belaja kat sini..belaja apa?

mcm2la..klu dah namanye budak2 kan....huh....

lagu2 dr video klip artis AF tu jgn cakapla....aku ngan hubby aku nk geleng kepala dibuatnya....bleh hafal tuh....walaupun ada bunyi pelat2 lagik..

"adam!..stacy!..bergabung!..meletup!..aaah...!!"

"kenapa bah..kau berubah...kenapa bah..kau berubah..."

mcm2 lagila....adussss....

UKAIL gak dah expert jalan ke kedai mami kat belakang rumah tu..almaklumlah..membontot sepupu dia je hari2....

dan hari ni berlakulah adegan yg TAK INGIN AKU LIHAT....

ms ni aku tgh makan2 dgn hubby kat dapur....

ukail : ummi...ukail nk pegi kedai mami laah...

aku : tak payahla..ukail nk pegi dgn sapa....(sepupu dia semua dah balik rumah masing2..)

ukail : ukail pegi sorang2laa....

aku : ukail ada duit kaa??(sj usik dia..)

ukail : ummi ada duit....abah ada duit....

aku : ye la tuu.................

ukail : ukail pegi yaaaa...??(terus berlari keruang depan rumah..)

aku wat tak tau jee..serius..ingt dia tak berani..tp mata aku melilau2 gak memandang ke tingkap belakang dapur tu..manalah tau..kot2 mmg dia pegi ke....lama gak aku pandang jalan nk kekedai mami tu...tp takdepun....

tiba2....aku nampak kelibat budak berlari..tgk baju...seluar...tubuh badan mcm anak aku...........

rupa2nya..........................................................

mmg sah anak aku.....................!!!!

berlari2 anak dgn 2 org budak yg tidak dikenali........

siap kat tangan pegang duit kertas..tak pasti berapa ringgit.....(dlm kepala aku..abisslaa klu rm50...)

automatik aku cepat2 bangun terpa kat tingkap dapur.....

"UKAILLL......................!!!!!!!!!!!!!!"BALIIIIKKKK.............................!!!!!!!!!!

UKAIL pn automatik bhenti lari dengar aku jerit...hahahhaha......

terus aku lari keluar rumah tangkap dia...

takut siuut.....kene langgar kereta ke...orang ambik duit kat tangan dia kee....

dapat je ukail aku tgk kat tangan dia sekeping duit 5ringgit..sekeping duit 1ringgit...6ringgit sumenye...

aku : mana ko dapat duit ni?????

ukail : duit ummi laaaa..........................

ya allah..selamba je ko jawab yee....jantung ummi dah nak bhenti bdegup dah tgk ko lari kt jalanraya td..dah la tu..ko ambik duit ummi plak....pandai tul ko yee.....

mak n bapak aku terkekek2 gelak tgk peel ukail...berani betul dia...

bila aku masuk bilik,tgk2 beg duit aku dah terbuka...huh....

tak boleh dibiarkan ni...dia dah mula berani keluar rumah dgn sendirinyaa.....................

*ramai gak tgk aku jerit td...tak sedar maa....tak sedar diri nak selamatkan anak...hahahha**



No comments: