LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Wednesday, December 22, 2010

pelik..!!

susah klu meniaga tak konsisten nie..
aku pun menjual barang gak..
orang bayar hari ni..hari ni gak aku pos..
klu tak sempat..esoknye aku pos..
tak penah delay sampai berhari-hari la..
sanggup aku berulang alik ke pos laju
tiap2 hari bagi memuaskan hati customer..
tak kisahla makan duit minyak ke..
tak kisahla penat or sibuk ke..
tak kisahla staff pos laju tu sampai dah tersenyum2 kenal muka aku nie..

tapi PELIK!!
kelmarin aku beli baju BEN10 utk UKAIL secara online..
sebab mamat tu beriya benor nakkan baju tu..
so si tuuutt nie kate dah pos ptg semalam..
pakai pos laju lagi..
bukan jauh dari ceruk mana pun..
dari KL tu je pun
apaaaa..............jauh sgt ke nak sampai batang berjuntai nie??
ok..tu takpela kan..
mgkin diorang lambat collectkan sbb pos pun ptg..

tapi yg tak sedapnye..
dari pagi td sampai ke malam ni haa..
aku cek kat system guna no parcel yg dia bagi..
hampeessss.........
record not found..............
mau ko tak hangin??

yg aku tengahari td pos kain pasang customer pun
dah ade dalam record...so apa ke halnye????

so aku ber PM la dgn tuut nie kat FB tadi..
aku siap tanya lagi..
dok kat KL tu kt pendalaman ke??
hahahaha....
ceehh...dia siap bgtau dia dok tgh2 KL..dekat KLCC lagi..
soooooooooooooo???????????
kire canggihla tu kan..
patutnye lebih bagus lg dari aku..
yg dok btg berjuntai ni dan terpaksa terhegeh2 pegi kuala selangor utk terus ke pos laju..
eh...aku bukan anto kat pejabat pos biasa kt btg berjuntai ni key..
direct lagi ke pusat khas utk pos laju..
bior jauh..janji customer aku dapat barang cepat dan puas hati..
itu baru betul dipanggil POS LAJU!!
klu bayar mahal2 utk pos laju tapi sampai 2-3 hari gak
padahal tempat sebelah menyebelah je..
baik aku bayar utk pos biasa jeek!!

ataupun..
klu ko tak pos lagi..
bgtau jela kebenarannye..
takdela aku mcm orang sewel tggu barang tak sampai2..
dahtu tak sudah2 belek tenet nak check parcel dah sampai mana..

so korang pikir..
aku nak salahkan tuut nie ke..
atau aku nak salahkan pos malaysia sebab no parcel leh takde dlm rekod??

takpe..aku tggu sampai esok..
klu esok takde gak..siap sedia la aku announce nama kedai tu kat FB
konpem!!tekad!!


No comments: