LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, February 13, 2010

biar cerewet sket asal berbaloi....

kalau dah namanya budak2 sekolah kan....

pensil kaler sure tak tinggal nye..

plak tu nak saiz besar gedabak..bior tak kalah dgn kawan2 lain..huhu..

teringat aku zaman kecik2 dl....samalah..

klu dapat pensil kaler yg ade berape puluh batang tu...huuiisshhh...nikmat ko!!

bleh guna mcm2 kaler....

siap eksen sekali..wakakakaka....

mcm tu gakle dgn UKAIL IFWAT....

setakat ni pensil kaler dia dah 4buah semuanya..klu tak silap aku la..huhu..

ni yg the latest..setakat ni kira paling besarla..18batang..
tupun dah hilang sebatang..huhu..



malam tu elok je lepas beli..aku dgn hubby aku wat projek besar2an..
wat sticker nama UKAIL then lekat kat hujung pensil tu siap buh seletep sekali..hahaha..


see??hahahaha....sangat gigih kan membuatnye??


my hubby : tu dia....mesti ustazah UKAIL nanti cakap.."ish..ish..anak cikgu ni..siap buh nama lg
setiap batang..cerewet gile....

aku : biorlah....nanti yg senang ustazah tu juga..tak pening kepala tengok pensil kaler
bersepah2..ntah sapa punyela kan..dah namanye budak2..klu dah guna sure tak reti nak
simpan baik2..tu belum kira yg bergaduh ke berebut ke mengaku masing2 punye..klu ade
nama kan senang tau sapa punye..hahaha..

.........................................................................................................................................................................

esoknye seperti yg dijangka..pensil kaler UKAIL dah hilang 3 batang..huurmm....

aku : UKAIL IFWAT....mana lagi 3 batang pensil yg lain ni??UKAIL IFWAT tak simpan ke lepas
guna??

UKAIL : erm...kawan ambik........;-(

aku : ok..sok mintak balik kat kawan yg ambik tu....UKAIL tengok ye..yg ade nama
camni(sambil tunjuk contoh pensil kaler yg aku dah buh sticker)..cari tau!!

UKAIL : yela..yela....

........................................................................................................................................................................

esoknye..aku cek balik dlm beg dia..alhamdulillah..jumpa balik 2 batang pensil kaler dia..satu lg gagal dikesan kot....hahahaha..

tak kisahle..janji jumpe gak..bukan pe..nak ajar dia bertanggungjawab sket..budak2..nak marah pun tak bleh..kecik lagi..bukan bleh cam sgt or jaga dgn baik sgt barang2 sdiri..sekurang2nye klu buh sticker blehla dia belajar mengecam....

teringat kat akak aku n abang aku..sket punye marah kat anak masing2 bila kaler pensil diorang hilang..marah tu macam hilang barang kemas ko....bukan main lg anginnye....padahal kaler pensil je ko..biasalah tu..budak2....aku ni lg mengajar kat sekolah..dah biasa tgk kaler pensil ni bersepah2....budak2 kdg2 lupa nk simpan..so..klu dah tau jd camtu..AJAR....BIMBING....perlahan2la..lama2 nanti pandaila diorang bertanggungjawab atas barang2 sendiri....



No comments: