LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Sunday, January 23, 2011

nak tanya perasaan korang....

sebenarnya soalan ni ditujukan pada mereka2 yg DAH BELI RUMAH..

ataupun

YANG AKAN BELI RUMAH....

tapi lebih kepada yg dah beli rumah la...:-)

mcm mana nak tanya yee..

hehehehe......

aku bagi bahasa senang pahamla yee...

mcm nie....

yela...korang dah biasa gaji bulan2 banyak mcm tuu....

tiba2 bila dah kena start bayar/potong duit rumah.....

apa perasaan korang??

bila duit gaji dah tak banyak mcm biasa....

bersedia sgtkah korang dari segi fizikal dan mental??

atau korang mmg tak kisah sebab duit gaji korang memang banyaaakkkkkk!!

nak beli 2 rumah pun takde hal...hehehehe.....

aku bukan pee...

selalu sembang dgn hubby..

alaa...pasni takle enjoy2 sgtla...

duit dah kurang...mcm susah je kite yee...(bajet mcm la takde duit langsung..haha)

tapi hubby kate...

apa plak risau...ade org lagi susah dari kitee...

lagipun rumah tu harta gak...

dari membazir tak tentu pasal baik beli benda yg berfaedah..

korang plak mcm mana nak menempuh "kesusahan" fasa dibulan2 pertama nie..

cube cite sket..................:-)





4 comments:

DYLA said...

ok.

Sbb aku selama ni duk umah mak aku. Dah biasa jalan jauh, duit petrol utk 2 kete hampir 1k sebulan. Pastu duit kuates tu tolak elaun cola n elaun perumahan. around rm1400 monthly kat situ.

Jadi bila timbal balik kalau dah pindah umah baru, petrol dah jimat separuh, elaun dah full balik, rasenya lebih kurang je. Cumenya kene lebih berhemah dlm uruskan duit. Sbb tu 2010, aku kurangkan melancong, kurang shopping dll. 2011 lg la berjimat rasenya. Huhu.

DYLA said...

aku baru perasan background dah tukar kaler. hehehe,. baru la ok senang nak baca. =)

Unknown said...

dah tentulah nis, besar periuk besarlah keraknye.. tp tu semuakan bakal jadi harta kita.. bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian..

cam aku, buat masa ni kena kurantin dlu bab2 travel2 ni.. kene settle mana yg dulu. yg lebihnye kena saving, tuk masa depan yang cerah! :P

a said...

nis, aku pun baru setaun beli umah. Ikat perut gak. Awal2 rasa susah gak..tapi ok la sket skrg.
Ni pun anak nak masuk 3.. Husband pun dah cuba2 cari tuition nak ngaja..husband cikgu. Nak tambah2 duit sket.
Takpe, rumah makin lama, makin mahal.. Kena ingat tu je la kan..
Gudlak.