LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Thursday, May 6, 2010

dugaan ALLAH besar hikmahnya....

tgh main2 dgn UZMA tadi..

hati aku betul2 tersentuh bila pandang muka dia..

dalam hati aku tiba2 berkata..

YA ALLAH.... panjang umur ko dik....

syukur alhamdulilah.......:'-)

teringat dl ms mula2 ngandungkan dia 2bln dalam perut aku..

ms tu esoknya nak raya haji..

tiba2 petang tu aku bleeding dgn banyaknya..

mmg dalam otak aku ms tu pikir..aku akan keguguran lagi..

dan teringat balik ms aku keguguran , kandungan sebelum mengandungkan UZMA..

dan terpaksa wat DNC sebab mmg betul2 keguguran..

SEDIH YG AMAT TOKSAH CAKAPLAH....

jadi aku amat traumatik bila aku bleeding lagi....

tapi kuasa tuhan kan....

ALLAH MAHA BERKUASA, MAHA MENGETAHUI....

UZMA tak pe2 pun..walaupun aku bleeding sebanyak2nya..

dan selamat hingga dilahirkan...

dan kini sihat walafiat..dan sangat aktif....

dan atas sebab itu juga...tiba2 aku terpikir....

mgkin dulu agaknya yg aku keguguran tu..aku ngandungkan anak lelaki kot..

sebab tu dia tarik balik nikmat aku mengandung..sebab dia nk kurniakan aku anak perempuan..

nk bagi sepasang kat aku....

ataupun..memang anak tu tak sihat..sebab tu aku keguguran..

jadi dia kurniakan aku anak perempuan yg comel, sihat , aktif dan sungguh keletah..

semuanya aku pikir positif sepositifnya....

kesimpulannya....

setiap dugaan yg ALLAH S.W.T berikan pada kita itu..besar hikmahnya....

dan kita tak tau...apa hikmah itu..

sebagai manusia ....sebagai hambanya..

apa yg perlu kita buat..

kita wajib percaya qada dan qadar..

walaupun cabaran dan dugaan itu pahit..tapi percayalah..

ada hikmah YANG SANGAT MANIS tersembunyi....

insyaallah....:-)



4 comments:

@e_da said...

akak selalu pegang kata2 ni nis.. setiap kejadian baik atau buruk ada hikmah di sebaliknya..

fuadnis said...

kak eida,

betul tu....

chugie said...

alhamdulillah.. hikmah yg sangat besar kan nis?..

Sebab tu lah.. " kadang2 alah datang kan kita hujan + ribut + petir.. yg kita pulak menangis x henti2 sebab mengharapkan matahari muncul,.. tapi kita lupa yang sebenarnye tuhan tu nak kasi kite pelangi yang berwarna warni.."

aku suka tengok pelangi nis.. ko??

fuadnis said...

chugie..

betul tu..mgkin sebab lumrah alam ..manusia ni tak penyabar..

aku pun suka tgk pelangi jugak..cantiiikkkk.............;-)