LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, December 2, 2008

syukur alhamdulillah....

hari ni aku memenuhi janji utk bertemu doktor bagi melihat pkmbangan jantung..sepanjang pjalanan ke sana mulut aku,hati aku tak putus2 berdoa..minta semuanye sihat dan selamat..dan aku juga tak putus2 menyuarakan rasa hati pada hubby minta sama2 bersedia menerima apa jua khabar baik taupun sebaliknya..maklumlah..pd kandungan yg lepas,aku memang tak bersedia langsung..tup2 doktor bgtau dah takade..mmg aku rs mcm nak jatuh tsungkur..so kali ini aku lebih bsedia agar aku tak terduduk lagi..tapi dlm hati aku sentiasa inginkan khabar baik..dan hubby juga sentiasa mberi semangat yg semua akan baik2 aje..sementara menuggu giliran..hati aku resah..gelisah..nk terkencingla..sakit perutla..mcm2..sejuk aircond menambahkan lagi rase seram sejuk aku..kalimah subhanallah tak putus2 dari bibir aku..dan saat nama dipanggil..aku pandang hubby aku..(dlm hati..gembira ke..atau sedih ke aku lepas nis..)sebaik masuk bilik doktor,aku dah terpandangkan doktor yg memang lama aku nantikan utk bersua..checkup b4 ni tak dapat coz doktor cuti..ya..itu dia doktor anuar..pakar bersalin dan sakit puan pusat perubatan mahsuri..dulunye keje kat PMC(putra medical centre..)tapi soryla kawan2..takde gambo dia kat sini..bercakap beberapa minit dgn dia..tibalah masa utk discan..ya allah..hanya engkau sajela yg tau perasaan aku tadi............................................................................

alhamdulillah....tak putus2 aku menyebut depan doktor..sampai doktor pun tersenyum tengok gelagat aku..

"risau ye??..kata doktor anuar..

"yela doktor..saya takut jadi mcm dulu lagi..."

senyum je doktor tu..

"kandungan saya okay ke doktor??"

"ok..jangan risau..setakat ni yg boleh saya katakan..confirm..puan memang mengandung..kedua..kandungan puan memang didalam rahim..dan yg ketiga..jantung janin berdegup dengan baik.."

syukur alhamdulillah..menurut doktor anuar..setakat ni kandungan aku baik2 saje..tak perlu ubat2an lain selain folic asid saje........alhamdulillah.............................................


aku terus buka buku utk ibu mengandung kat pusat perubatan ni..dan aku diminta utk dtg lagi bg pemeriksaan bulanan seterusnya pd 2hb januari 2009..
alahai sayang ummi..semoga sayang sihat selalu dalam perut ummi ye sayang..


close up sket..nampak tak??

klu ikut pgalaman yg lalu(keguguran)..usia kandungan cenggini tak nampak janin lgsung..kene scan ikut vagina..tu petanda janin memang tak sihat kot..tapi kali ni alhamdulillah..nampak dgn baik..aku harap kali ni kandungan aku sihat dan selamat hingga dilahirkan..kawan2 jgn putus2 doakan yg terbaik utk aku n kandungan ye..jasa baik kalian mendoakan aku,aku doakan kalian mendapat keberkatan yg tak pernah putus..amin....

10 comments:

ei_da.. said...

syukur nis,.... ida akan doakan kandungan nis selamat semuanya....ida dapat tgk janin ida camtu hingga 12 minggu je.. minggu seterusnya dah tak nampak masa pgnant yg 1st.. doc kata dah jatuh ke bawah...masa ni hati tuhan je yg tau...seminggu menangis dan menangis... lebih pd tu termenung jerla.. kalo teringat menangis lg.. sampai hubby pun naik risau...

then yg 2nd dapat tgk hingga 11 minggu je... then dia dah tak grow bila scan minggu seterusnya saiz yg sama jantung pun tak nampak.. kali kedua tetap menangis tp dah boleh redha dr yg 1st sebb dah penah rasa.. tp hati tuhan jer la yg maha tau....

Pas ni pun nak berurut balik... kalo ada maybe doc suggest suh rest n rehat beberapa bulan, maybe cuti tanpa gaji...kalo perlu... nis doakan ida cepat ada yer.... tuhan je yg tau hati ni sedihnya camana. ujian dr Nya apapun kena REDHA kan....

fuadnis said...

eida....
nis tau mcm mn perasaan eida..sebab nis pun pernah rase "kehilangan"..berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikulnye kan..hanya kita sebagai perempuan je/ibu yg mengandungkan .. yg lebih memahami..mcm mana besarnye harapan kita nak anak yg kita kandung..sihat,sempurna dan selamat dilahirkan..nis doakan eida juga dimurahkan rezeki n menimang cahayamata sdiri secepat mgkin..eida pun jgn lupe doakan utk nis ye..sama2la kita bdoa..insyaallah....

chugie said...

salam nis..

syukur dengan berita gembira ni.. hope sume nye berjalan dengan lancar dan selamat.. amcam ngn pregnant sickness ko?? aku dh lepas tahap tu dah.. skang ni tgh tahap makan dengan jayanye sampai berat pn dh naik sesangat rsnye heheh..

ei_da.. said...

hanya yg merasai akan memahami kan nis....

fuadnis said...

chugie..
aku tgh dalam proses tu la sekarang..sabo jela kan..tapi peknen kali ni tak sama mcm ukail la..ms ukail dl aku mabuk ms bangun pagi2..muntah2 pastu lega la..pastu masuk magrib mabuk balik..tapi yg ni..bangun pagi ok sket cume loya2 je..plak tu nk masuk tgahari mulalah mabuk gile..nak masuk malam..ok plak..mcm2 ragam mengandung..

fuadnis said...

eida..
yela eida..hanya yg pernah merasa lebih memahami..eida jgn sedih2 key..nis selalu ade utk mndgar luahan rase eida..........

mama3hz said...

salam perkenalan buat adik anis...akak jump blog u from blog si nabilah...FYI..dulu anak2 akak semua lahir kat pusat rawatan mahsuri tu....akak kenal sgt buku merah tu..masa anak akak yg third mmg selalu akak jumpa dr anuar selain dr zarina...first delivery akak dgn dr amimah..second and third disambut oleh dr zarina..dr anuar baru lg kat situ but he is nice doc....akak dulu masa first preggie penah miscarriage gak...masa tu tgh siapkan thesis...akak fhm sgt betapa sedihnye 'kehilangan' janin yg dikandung..akak doakan anis akak succes kali ni...kini akak jauh di perantauan..bersama girls2 yg makin lasak2...boleh jenguk blogs akak kalau sudi...

DYLA said...

nis, nnti ko terus cek up kat sini ke?

aku sejak yg 1st tu terus cek kat swasta.. sbbnya.....erm...

fuadnis said...

hai kak mama3hz..
nice to know you..tak sangka jumpe gak membe blog yg ade pgalaman bsalin kat mahsuri ni..dl ms 1st baby nis selalu wat rawatan kt jitra speaclst(dr rozmey..)mesti kenalkan..tapi skrg tak lagi..sejak dia sibuk dgn bisnes herba prima marketing..susah nk dpt servis dr dia..selalu ganti dgn doc lain..pastu plak skg sejak glamer.dia cas kt pesakit mahal sangat..naik 2 kali ganda..kdg2 hampir 3 kali ganda..sebab tu nis tukar angin ke mahsuri..not bad la..memang okay..dulu doc anuar keje kat PMC(putra medical centre)kan..memang nice orangnye..tq akak..teruskanlah doakan utk nis key..utk kesihatan nis n kandungan nis..nanti nis singgah blog akak..

fuadnis said...

dell..

dah jadik kebiasaan aku..aku akan buka buku kat swasta n kat gomen..saje standby..tapi cadang2nye hubby aku nak aku bsalin kt mahsuri ni la..insyaallah..minta sume sihat n selamat..