LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Tuesday, February 1, 2011

gile punye gigih....

apa dia??
kapur kasut sekolah beb..
hahahahaha....
aku kire2..
dah bertahun aku tinggalkan keje2 nie..
brape tahun yek..
jap2 kire....
agak2 dalam 13tahun kot..
plak tu dulu tak silap aku..
kapur kasut takde pesen lg jenis camnie..
kire pesen batang plastik yg ade span tu..
pastu celup dan sapu..
la ni semua canggih sket..
main sapu terus jee..

dulu keje2 nie buat sdiri la dgn adik beradik..
kapur kasut masing2..
la....
buat utk anak sdiri lak..
hehehehe...
mcm tak caya pun ade..
bukan tak caye ape..
mcm dah tua sgt plak rasenye..
hahaahahha....
kalau kapur kasut utk adik,bleh perasan muda lagi..
ni utk anak plak..huhu....

tapi jiwa rase mcm kagum jee..
teringat plak..
dulu2 mcm nila mak aku buat utk aku..
sekarang..aku plak yg merasa..
alhamdulillah..
dapat gak merasa kapur kasut utk anak sdiri....

eh..tapi aku mcm sedikit konpius la..
dan sedikit lupe..
abis2 kite basuh kasut..
kite jemur dulu bagi kering then baru kapur
or
pas basuh tu terus kapur??

sebab bila aku bagi kering dl then kapur..
mcm sedikit huduh plak..
rase mcm......
dahla kasut tu dah kering kan..
pastu kan mesti keras sket kasut tu..
bila sapu kapur then bg kering lg..
jadi mcm kerang berdengkung plak kasut tu..

bila aku try basuh then terus kapur..okla sket rasenye..
ke aku yg over sapu kapur tu kat kasut??
hahahaha....
cube korang ajar aku balik cara kapur kasut....hehehehe....


kasut sekolah pn mesti jenama ben 10..
kesian ben 10 dah takde kasut..
sbb semua budak2 ambik kasut die..hahahaha....



mudah..sapu je..dan tak mengotorkan..
nape zaman aku dl takde mcm nie..
abis comot2 tangan aku kapur kasut dulu..:-)


kekok siut mase kapur kasut nie..
yela..dah bertahun tak buat keje nie..
hubby aku siap gelak2 tgk aku kerjakan kasut anak sdiri..
muke mmg serius gile....
cubela korang bayangkan....
cubela yeeee...........
bayangkan tau....!!
hehehehe....:-)



5 comments:

@e_da said...

lawakla nis ni..

basuh dulu..keringkan..bebetul kering baru kapur...hihihi.. canggih kapur kasut sekarang ek..zaman mika sekolah sok tah camana rupa plak

fuadnis said...

kak eida,
serius lupe dah..hahahaha....

ntah yek zaman mika sok mcm mane..hehe..

DYLA said...

aku ada la pakai kapur mcm tu jenama kiwi tak silap aku.... ke aku berangan2 dalam mimpi tak tau le.. hehehe

DYLA said...

aku rase kapur tu pekat sbb tu keras. aku prefer kapur kasut masa kasut tu lembab2. ce try. hehehe

fuadnis said...

dell,
akupun lebih selesa kapur pas terus basuh..sbb mgkin betul ape yg ko cakap..kapur tu dah pekat kot..