LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, September 4, 2009

congrates my dear..UKAIL IFWAT.!!

setiap tahun...setiap kali besday UKAIL..aku mesti berdoa dan mengharapkan sesuatu perubahan yg harus UKAIL lakukan..

klu tak silap aku, pencapaian terakhir UKAIL ialah....dia dah berhenti hisap susu badan pd usianye 2 setengah tahun..(elok dia bhenti susu badan..adik dia terus lekat dirahimku..hehe..)
kira..itu berita baik sempena ulangtahun nye yg ke-3 pd tahun nie..

dan klu u all masih ingat lagik..sempena ulangtahunnye yg ke-3 itu..aku ade mengharapkan sesuatu dr UKAIL..ada sapa2 yg ingat??xpelah klu tak ingat...biar aku ulang balik..

aku berharap bila usianya dah menginjak ke 4 tahun..dia takkan pakai pampers lagik..(dah besar kan sayang..??)mula2 memang besar cabarannye..dgn dia yg geli tanpa pampers dipunggung...dgn aku n hubby yg kelam kelibut bila UKAIL terlepas kencing..kat tilam la..kat lantai la..mcm2lah..sudahnye..fed up n tak larat..kami terpaksa pakaikan dia semula pampers..(kamipn belum ckup kuat dan sabar nk train dia..)UKAIL dah tentu suke la dpt pakai pampers semula..alahai....

takpelah sayang....UMMI ko masih ade budget lagik nk belikan ko pampers....

tapi..dah namanye niat kita baik kan..tuhan pasti tolong....minggu lepas UKAIL mengalami sedikit melecet dicelah kangkangnye(akibat pakai pampers tak betul..org pakai pampers berbaring..dia pakai pampers nk berdiri..ikutkan ajela..)

mgkin sebab tak tahan sakit..kami nasihatkan dia buka pampers dan bhenti gnakan kejap..sehari suntuk dia tak pakai pampers..dan kami kene sentiasa ingatkan dia utk kencing sejam sekali..jalan pun mengenkang je..(mcm org br lepas sunat..kui..kui..)

aku rase mmg sakit akibat melecet tu..nk duduk pn mcm azab je..dan disebabkan itu..UKAIL mcm "trauma" n "fobia" nak pakai pampers....

sudahnye..alhamdulillah..sekarang UKAIL TIDAK PAKAI PAMPERS LAGIK!!....(tepukla tangan sket u all..bg support kat UKAIL..hehe..)

syukur alhamdulillah..tuhan permudahkan jalan utk kami melatih UKAIL agar bhenti dr pakai pampers..syukur..syukur..tuhan juga bukakan hati UKAIL dan terangkan hatinya..

klu dl nk kencing tak reti nk cakap..main lepas je..sekarang..tak payah kami ingatkan sejam sekali..dia dah pandai bgtau kami yg bila masa dia nk terkencing or terberak..

kencing berlari ke bilik airla..tapi utk membuang air besar UKAIL menggunakan bekas khas yg telah aku belikan dl..korang ingat lagik tak bekas tu??disebabkan jamban kat umah aku bukan jenis cangkung..(jenis duduk) so UKAIL belum sesuai lagik utk menggunakannya..nampaknye..terpaksala aku cari alat khas utk kanak2 sebesar ukail bleh duduk kat tandas mcm tu..

oh ye..utk pengetahuan..walaubagaimanapun..UKAIL masih lagik menggunakan khidmat pampers utk tido pd waktu malam..

xpelah sayang..belaja perlahan2 ye..

apapun UMMI bangga sangat dgn pencapaian UKAIL ni..belum pun sampai usia UKAIL 4 tahun..UKAIL dah tunaikan harapan UMMI...UKAIL memang anak yg bijak....

mgkin anak2 org lain dah lama off nappy ni lebih awal dr UKAIL..walaupun UKAIL agak terlambat..UMMI tetap bangga dgn anak UMMI nie..bukan UMMI je..ABAH pun turut bangga dgn UKAIL..kami sayang UKAIL IFWAT...




my naughty son..but ummi n abah love u so much!!


dah tak pakai pampers..bleh la pi sekolah tahun depan kan??hehe..


dah besar anak aku nie rupenye..tgk2 esok dah kawin...waaa....cepatnye masa berlalu..

No comments: