LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Saturday, September 10, 2011

dah hampir 7tahun dok kedah baru terpikir....

tadi tgh ummi 3U basuh ayam....
tetiba terpikir..
eh...nak tunjukla gambo ayam ni kat korang..
kalu org kedah tak "perak"(batak +jakun) sgt la kan..
tapi ummi 3U as anak jati selangor..
ms mula2 dl dok kedah ni....amatla jakun....


nampak tak warna ayam ni??
kuning tu bukan sbb ummi 3U letak kunyit....
tapi mmg kat pasar dah rupe cenggitu..
owwhh....amatla jakun..keh keh....
rupe2nye....ayam tu dibakar dgn api....
bakar dgn api bukan letak atas bara pastu bakar..
pernah tgk org patri keta??welding la....
haa...depa sembur api tu cenggitu la kat ayam....
dah ummi 3U ni cam batak +jakun sketkan....
terus tak nak beli ayam pesen cenggitu....
ngeri n geli je memula...hahahahaha.....
paksa hubby cari ayam yg warna besa2 tu...keh keh....
tapi lama2 ummi 3U dah leh terima kenyataan la...hahaha
so skrg kalu beli ayam..no hal la pesen cenggitu pun...
sbb lg senang bersihkan ayam.....:-)


actually kan.....
ummi 3U basuh ayam ni bukan utk dimasak rini....
tapi ini antara stok selama 3hari 2malam ummi 3U ditinggalkan cik abg....
huhu.....sedeyla......tempat mengadu jauh dimata....


2 comments:

vagg-nini3posen.com said...

sini ada jgk, tp biasanya ayam kampung/ayam pencen dia buat mcm tu. dlu igt ayam tu dh siap bskar so dh msk haha

fuadnis said...

sini tu kat mana??