LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers

Friday, May 23, 2008

hobi baru..

he..he..inilah hobi terbaru aku..sejak pandai buat dadih sendiri ni,aku asyik rajin buat je..maklumlah bahan2nye pun tak susah..cara buatnye pun senang..ditambah pulak dgn rasanye pun seedaapp gile..(resepi terbaru..susu tepung tukar kepada coffee mate)habis je aku buat lagi..habis je aku buat lagi..hubby aku pun suke makan..tu yg aku suke buat..
alkisahnye..jiran aku merangkap kawan sekerja bagi dadih kat kami..sajela..memang selalu suke tukar2 hidangan..bila makan rasa lain..tak sama macam dadih2 lain yg selalu kami makan..siap berebut lagi dgn hubby..he..he..so bila melihatkan hubby aku yg suke sangat makan dadih tu..aku jadi tercabar lak..dalam hati..tak bleh jadi nie..akupun nak blaja buat gaklah..sebab..hubby aku nie bukan senang nak puji masakan seseorang..bila dia kata sedap..maknenye memang sedap la tue..
so akupun bertanyalah bahan2 yg terkandung..rupe2nye..coffe mate..dgn semangat waja,lepas2 tanya tue..malam tu gak aku ajak hubby pegi kedai cari bahan nk wat dadih(nak tackle hati suami la katakan dgn buatan air tangan isteri sendiri..)cari punye cari..semua bahan dapat cume..coffee mate takde..maklumlah duduk kat pendalaman..nak cari bahan2 yg biasa cume ada kat bandar ni payah sketla..he..he..tapi disebabkan hati memberontak nak buat gak malam tue aku guna susu tepung gak(fernleaf)..hasilnyee...jadi..tapi aku tak puas hati pasal rasenye tak sama dgn klu dicampur dgn coffe mate..akhirnye....setelah habis dadih yg aku buat tue..aku buat lagi sekali..tapi aku tpaksa ke bandar alor star untuk mencari COFFE MATE..!!ha!ha!
kesimpulannye..dadih kalau dicampur dgn coffe mate memang sedap gile..cube lah!!

1 comment:

~dyla~ said...

aku lum mencuba lg resepi ko

after pantang kot.

nis, cpt la update blog citer baru